ضرورت خارج شدن انتخابات شوراها از زیر سایه قبیله گرایی /  میلاد ربیع زاده

سرویس کرمانشاه _ " پدیده شوم قوم گرایی را کنار بگذاریم تا مورد غضب آیندگان قرار نگیریم. متاسفانه انتخابات کرمانشاه همواره زیر سایه قبیله گرایی قرار گرفته است و همین وضعیت باعث شده که شهر در مسیر توسعه قرار نگیرد."

22 سال از عمر شورای شهر می گذرد اما در این مدت روند برای پیشرفت و توسعه شهر مهیا نبوده است؛ بدون تعارف، فقط مردم می توانند فضای فعلی و وضعیت را تغییر دهند. یکی از ضعف های مردم کرمانشاه عدم مطالبه گری است. وقتی مردم با انتخاب یک نامزد خاص، او را به شورای شهر می فرستند، مطالبه گری را فراموش می کنند یا اینکه سقف انتظارات شان پایین است، این مسئله بزرگ ترین آفت برای شهر است چون نماینده دیگر دلیلی برای خدمت به آن ها نمی بیند. یکی از برکات انقلاب اسلامی، حق مشارکت و تاثیرگذاری مردم در سیاست های کلان کشور است پس شهروندان باید بر اساس یک سری معیارهای خاص، چهره های مورد نظرشان را برای حضور در شورای شهر انتخاب کنند.

پدیده شوم قوم گرایی را کنار بگذاریم تا مورد غضب آیندگان قرار نگیریم. متاسفانه انتخابات کرمانشاه همواره زیر سایه قبیله گرایی قرار گرفته است و همین وضعیت باعث شده که شهر در مسیر توسعه قرار نگیرد.

شوراي شهر داراي كميسيون هاي مختلفي است كه هركدام به نحوي به امور شهر مي پردازند. اعضاي آن كميسيون ها بايد با منطق توجه به تخصص گرايي، استفاده از صاحب نظران و اهل فن انتخاب شوند. كمسيون هاي شوراي شهر جاي افرادي توانمند است كه بتوانند به اعضاي شورا خوراك فكري و ايده هاي عملي مناسب داده و براي حل مشكلات شهر راهگشا باشند.

به نظرم بر مردم شریف شهر کرمانشاه، فرهنگیان، دانشگاهیان، روشنفکران، معتمدین، جوانان و تمام اقشار فرض است، پرچم روشنگری را برافراشته و نسبت به برچیده شدن بساط طایفه گری در آستانه انتخابات دوره ششم شوراهای شهر کمر همت ببندید و با تأسی به کلام وحی و آیه شریفه (و اعتصمو به حبل الله جمیعاً و لا تفرقو) شهر کرمانشاه را از ورطه سقوط نجات دهیم تا ان شاء الله شرمنده نسلهای آینده نگردیم.

کد خبر 10624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha