رسانه های نوین رسانه های سنتی را به چالش کشیده است

سرویس کردستان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: ایجاد بسترهای لازم و سالم برای فضای مجازی ایمن و افزایش غنای این فضا وظیفه حاکمیت و دولت است.

به گزارش کرد پرس حسین خوش اقبال در همایش و کارگاه آموزشی سواد رسانه ای با موضوع فضای مجازی سالم، مفید و ایمن، با بیان اینکه به موازات انقلاب، فناوری اطلاعات، ظهور شبکه های تلویزیونی، ماهواره ای، اینترنت و ظهور رسانه های اجتماعی به عنوان یک مثلث، رسانه های قبلی و سنتی را به چالش کشید، گفت: رسانه های جمعی نقش مهمی در مهندسی افکار عمومی و جریان سازی در جامعه دارند و برای امنیت ملی کشورها می ‌توانند چالش یا فرصت باشند.

معاون استاندار کردستان افزود: انتقال بحران ها به ساحل امن و تغییر در کم و کیف فعالیت رسانه ها در کشور امری ضروری است.

وی یادآور شد: تا زمانی که فضای امن برای فعالیت روزنامه نگاران و اصحاب رسانه ایجاد نشده و دروازه های عبور اطلاعات رسانه ها، فراخ و مبتنی بر تمایلات جامعه مدنی نشود، مرجعیت رسانه ای به داخل تغییر جهت نمی دهند.

خوش اقبال تاکید کرد: تجربه نشان داده راهبردهای سلبی در مواجهه با پدیده های فناورانه، چندان موثر واقع نشده و نخواهد شد.

معاون سیاسی استاندار کردستان گفت: ایرانیان در حال تجربه عبور از رسانه های یکسویه و ورود پرفشار به عصر رسانه های چند سویه هستند و علاقمندی گسترده ای برای ارتباطات تعاملی و تبادلی از خود نشان داده اند.

وی افزود: یکی از مهمترین معایب و ویژگی های فضای مجازی جعلی و نامعلوم بودن هویت ها و ایجاد فضای سودجویی، شایعه پراکنی، ترور شخصیتی و موارد دیگر است.

خوش اقبال اظهار داشت: سواد رسانه ای، توانایی درک و‌ تجزیه و تحلیل انواع پیام رسانه ای و تشخیص پیام ها و اخبار صحیح از غیر واقعی است.

وی اضافه کرد: خبرنگاران هم وظیفه دارند برای درک درست از واقعیات جامعه، اطلاع رسانی درست به مردم و پرچمداری در مقابله با مفاسد اقتصادی تلاش کنند.

خوش اقبال افزود: در حاکمیت اسلامی اخلاق مقدم بر سیاست است و رعایت اخلاق در مطالب انتقادی موجب اصلاح امور و کاهش ناهنجاری ها در فضای مجازی و رسانه ای می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: در واقع تفاوت اصلی و عمده نقد و تخریب در رعایت اصل اخلاق است.

کد خبر 106229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha