شرط جماعت اسلامی برای شرکت در دولت جدید اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو شورای رهبری حزب جماعت اسلامی کردستان، شرط این حزب برای شرکت در دولت جدید اقلیم کردستان را تصدی دو منصب وزارتی در کابینه اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، قمریه محمد در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان. آر. تی، اعلام کرد که بنا به اطلاعاتی که به حزب جماعت اسلامی رسیده است، در دولت جدید اقلیم کردستان، تعداد از تعداد وزارت خانه ها کاسته می شود و حزب جماعت اسلامی نیز بر اساس تعداد وزارت های باقی مانده، خواهان تصدی دو منصب وزارتی و یا بیشتر در دولت جدید اقلیم کردستان است.

وی افزود که تصدی این دو منصب شرط حزب جماعت اسلامی برای شرکت در دولت جدید است و در صورت عدم تحقق آن حاضر به شرکت در دولت نخواهند بود.

عضو شورای رهبری حزب جماعت اسلامی کردستان، در مورد روابط این حزب با دیگر احزاب اقلیم نیز تأکید کرد که جماعت اسلامی خواهان روابطی حسنه و بدون تنش با تمامی احزاب بوده و برای بهبود و عادی سازی روابط خود با حزب دمکرات نیز تلاش می کند.

وی مطالبات اتحادیه میهنی کردستان و سهم خواهی این حزب از دولت جدید را بیش از میزان استحقاق و سهم انتخاباتی آن دانست و گفت که این حزب بیش از تعداد کرسی های خود در پارلمان خواستار تصدی مناصب کلیدی است.

از سوی دیگر رهبران جماعت اسلامی روز گذشته نشستی را در مورد تعیین هیئت رئیسه جدید پارلمان و تشکیل دولت اقلیم، با رهبران حزب دمکرات انجام دادند.

کد خبر 105478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha