برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد بدون کتاب کُردی

سرویس عراق و اقلیم کردستان- ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد بدون حضور کتاب های کُردی، با مشارکت انتشارات 23 کشور و ارائه دو میلیون جلد کتاب به زبان های مختلف و به ویژه کتب مذهبی، آغاز به کار کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی KNN ، ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد، با شرکت 650 سازمان انتشارات از 23 کشور مختلف جهان، رسماً آغاز به کار کرده، اما با وجود ارائه 2 میلیون جلد کتاب به زبان های مختلف در این نمایشگاه، کتاب های کُردی غائب بزرگ نمایشگاه بوده و هیچ کتاب کُردی در آن، ارائه نشده است.

این در حالی است که زبان کُردی در قانون اساسی عراق زبان رسمی دوم کشور بوده و مدتی پیش نیز استفاده از آن در کنار زبان عربی در مجلس این کشور نیز آغاز شد.

در میان سازمان های انتشاراتی شرکت کننده در نمایشگاه فقط انتشارات آمازون از اقلیم کردستان حضور دارد، اما این انتشارات فقط به ارائه کتب انگلیسی زبان پرداخته و اعلام کرده که به دلیل اینکه پیش بینی می شد که کتب کُردی در نمایشگاه به فروش نرود، در لیست کتب ارائه شده، قرار داده نشده اند.

شبکه تلویزیونی KNN گزارش داده که عمده کتب نمایش داده شده در این نمایشگاه، کتب مذهبی بوده و برای اولین بار 15 انتشارات از عربستان سعودی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

این نمایشگاه به مدت 10 روز ادامه داشته و در حاشیه آن برنامه های هنری، فرهنگی و ادبی برگزار می شود.

کد خبر 105227

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha