اتحادیه میهنی تصمیم حزب دمکرات در مورد ریاست اقلیم را نمی‌پذیرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو شورای رهبری حزب اتحادیه میهنی کردستان، اعلام کرد که این حزب تصمیم حزب دمکرات را در مورد منصب ریاست اقلیم کردستان نمی پذیرد و به شرط پذیرش برنامه خود در دولت جدید اقلیم، حاضر به شرکت در گفتگوهای تشکیل دولت است.

به گزارش کردپرس، سامان گرمیان در گفتگو با سایت خبری اس. ان. ان، اعلام کرد که اتحادیه میهنی به صورت واضح به حزب دمکرات اعلام کرده که اگر این حزب برنامه اتحادیه میهنی برای دولت جدید اقلیم کردستان را نپذیرد، حاضر به شرکت در گفتگوهای تشکیل دولت نخواهد بود.

عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان، افزود که حزب دمکرات بخشی از مناصب کلیدی اقلیم را به انحصار خود درآورده و نامزدهای خود برای تصدی این منصب را نهایی کرده و از جمله منصب ریاست اقلیم را حق خود می داند، اما اتحادیه میهنی این تصمیم را نمی پذیرد و مخالفت با تصمیم حزب دمکرات را حق طبیعی خود می داند.

سامان گرمیانی گفت که در دور آینده نشست های میان حزب دمکرات و اتحادیه میهنی در خصوص جزئیات تقسیم مناصب گفتگو می شود و تصمیمات شورای رهبری اتحادیه میهنی در این نشست ها مطرح خواهد شد.

همچنین تأکید کرد که اتحادیه میهنی با در نظر گرفتن جایگاه ویژه خود در اقلیم مواضعی متفاوت از دیگر احزاب اتخاذ می کند؛ چراکه دارای روابط مستحکم داخلی و خارجی است.

این در حالی است که در روزهای اخیر رهبران این دو حزب، پس از نشستی اعلام کردند که در مورد تشکیل دولت جدید اقلیم و عادی سازی وضعیت کرکوک و انتخاب استاندار جدید کرکوک، به توافق رسیده اند و اختلافی نیز بر سر تقسیم مناصب ندارند.

منصب ریاست اقلیم کردستان از بدو تاسیس آن در اختیار مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات بوده و پس از انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان حزب دمکرات اعلام کرد که نیچروان بارزانی را برای منصب ریاست اقلیم و مسرور بارزانی را برای منصب نخست وزیری اقلیم کاندید کرده است.

کد خبر 105151

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha