نظام اسلامی مانند کشتی تمام احزاب و جریان‌های سیاسی را در خود جای داده است

سرویس ایلام - معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری ایلام در دیدار با فعالان سیاسی و احزاب شهرستان بدره اظهار کرد: نظام اسلامی ایران مانند یک کشتی تمام احزاب و جریان‌های سیاسی را در خود جای داده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر محمد نوذری با تأکید بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: نظام اسلامی ما همچون کشتی است که همه گروه ها و احزاب را در خود جای داده و اگر قسمتی از این کشتی دچار مشکل شود همه ما در آن گرفتار خواهیم شد پس باید با همدلی، هم افزایی، وحدت و جذب حداکثری و امید به مردم نظام را حفظ کنیم.

او خطاب به فعالان سیاسی عنوان کرد: نمایندگان احزاب باید همواره مطالبه گر باشند چرا که ممکن است نگاه ما به مقوله مدیریت متفاوت باشد و هر کدام نظراتی راجع بحث پست های سیاسی و مدیریتی داشته باشیم.

وی افزود: نباید به مسائل مدیریتی بیش از حد حساسیت داشته باشیم و باید با همدلی سعی در توسعه شهرستان داشته باشیم.

نوذری به مشکلات اقتصادی، معیشتی، تورم، آسیب های اجتماعی و اشتغال اشاره کرد و گفت: با توجه به ارتباط مدیران با مردم شاهد تمام مشکلات در جامعه هستیم و آنها را لمس نموده و دولت تلاش دارد که این فشارها را کاهش دهد.

معاون سیاسی استاندار ایلام ادامه داد: دولت تدبیر و امید در مسیر درستی وارد شد و با توجه به شرایط سخت کشور در سال 92 و اجماع کلی علیه کشور، برجام یک دستآورد بسیار بزرگ بود، سرمایه گذاری خارجی خوبی در این حوزه ایجاد شد و کشور در مسیر آرامش حرکت می کرد.

نوذری یادآور شد: انضباط مالی، کاهش تورم و سرمایه گذاری خارجی همه حاصل برجام بود اما با روی کار آمدن ترامپ و به دنبال آسیب زدن به نظام هیات حاکمه آمریکا با تمام قدرت سعی در براندازی نظام دارد.

او گفت: دشمنان ایران را درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی کرده اند، جنگ نظامی بسیار راحت تر از این نوع جنگ ها و تهاجمات است، در جنگ اقتصادی تمام زیرساخت ها و بنیان های اقتصادی کشور مورد هدف قرار می گیرد.

نوذری با تأکید بر اینکه هر تمدنی در طول تاریخ و فعالیت خود با فراز و فرودهایی همراه است، ابراز داشت: بیکاری یکی از مهم‌ترین تبعاتی است که فشارها و جنگ روانی دشمن برای ما ایجاد کرده که باید تلاش کنیم از فرهنگ استخدام دولتی که در بین فارغ التحصیلان رواج پیدا کرده خارج شویم.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم به سمت اشتغال خانگی، خود اشتغالی و ایجاد طرح های اشتغال زا با کمک و مساعدت مردم و بخش خصوصی حرکت کنیم چرا که در کشورهای پیشرفته دنیا درصد بسیار کمی از اشتغال به دولت اختصاص دارد و بیشترین اشتغال در بخش خصوصی و اشتغال خانگی وجود دارد.

نوذری یکی از مشکلات اشتغال جوانان را عدم وجود مهارت کافی دانست و گفت: باید به سمت ارائه مهارت های فنی و حرفه ای حرکت کنیم و تلاش کنیم فارغ التحصیلان به سمت خود اشتغالی و ارائه ایده های نوآورانه و اشتغال زا حرکت کنند.

نوذری گفت: بسیاری از فرزندان این شهرستان، تجار و از فعالان اقتصادی در کشور هستند که یک نقطه قوت است و با توجه تلاش مردم این شهرستان برای کارآفرینی و اشتغال باید از این ظرفیت برای توسعه شهرستان بهره برداری کرد.

کد خبر 105143

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha