بسترهای حذف بومی گزینی فراهم شده است

سرویس کردستان – مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: با تلاش و پیگیری های صورت گرفته بستر حذف بومی گزینی آماده شده است و در آینده ای نزدیک این اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش کردپرس، مراسم تجلیل از رتبه های برتر کنکور دیواندره تحت عنوان جشن ستارگان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات فردوسی دیواندره برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان با تبریک فرارسیدن ایام ا... دهه ی فجر و تقدیر از زحمات برگزار کنندگان این مراسم اظهار کرد: معلمان توجه به سلامت جسمی و روحی دانش آموزان را در اولویت قرار دهند و نباید بخاطر موارد جزئی موجبات فراری شدن دانش آموزان از مدارس فراهم شود باید مستعد ها را به دانشمندان آینده تبدیل کرد.

رشید قربانی ادامه داد: یکی از آرزوهای هر دانش آموزی قبولی در کنکور و کسب رتبه ی مناسب در این مارتن بزرگ علمی است که این آرزو زمانی محقق خواهد شد که دارای پشتوانه ی برنامه ریزی های لازم برای تحقق این هدف بزرگ باشد.

وی اضافه کرد: با پیگیری های که انجام شد ظرفیت دانشگاه فرهنگیان از 264 نفر به 475 نفر رسید و قول های از طرف وزارت خانه مبنی بر دو برابر شدن این ظرفیت نیز داده شده است همچنین ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی نیز به احتمال زیاد 30 درصد افزایش خواهد یافت.

قربانی افزود: با تلاش و پیگیری های صورت گرفته بستر حذف بومی گزینی آماده شده است و در آینده ای نزدیک این اتفاق خواهد افتاد. کردستان از لحاظ زیر ساختی در میان 10 استان آخر کشور است اما از لحاظ رتبه های علمی جزو 10 استان برتر کشور هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: ما باید در مدیریت کارهایی را انجام دهیم که دارای بعد فرهنگی و ماندگاری باشد، موفقیت حاصل یک عامل نیست بلکه تلاش های خود فرد، زحمات اولیا و زحمات معلمان و مربیان و دست اندر کاران نظام آموزشی در این امر بسیار حائز اهمیت می باشد.

قربانی با بیان اینکه تنها قبول شدن برای دانشگاه مهم نیست افزود: شما باید دارای خلاقیت و ایده جدید برای ورود به جامعه باشید وگرنه در آینده و بعد از فارغ التحصیل شدن با مشکل مواجه خواهید شد پس باید مسیر های جدید را برای پیشرفت و ترقی انتخاب کنید.

وی همچنین در پایان سخنانش با اشاره به بحث بومی گزینی کنکور، افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در استان کردستان، کسب رتبه های برتر در حوزه نانو، جشنواره خوارزمی، کنکور و ورزش دانش آموزی خطاب به دانش آموزان پشت کنکوری و اولیای آنان هم بیان کرد: خانواده در موفقیت فرزندانش بخصوص در زمینه های علمی نقش بسیار موثری دارد و این امر زمانی محقق خواهد شد که برای اهداف بزرگ برنامه های بزرگ تدوین شود؛ لذا هم دانش آموزان و هم اولیای آنان باید با تعامل با همدیگر زمینه ای را فراهم آورند که باعث تحقق این هدف بزرگ شود؛ البته شایان ذکر است در این مقوله باید اولیا پیشگام و پیشرو باشند و بچه های خود را هدایت نمایند

21 نفر رتبه زیر یک هزار در کنکور امسال

در ادامه مراسم رئیس آموزش و پروش دیواندره اظهار کرد: در کنکور امسال یک هزار و 538 نفر شرکت کرده بودند که 60 نفر موفق شدند رتبه زیر 2 هزار و 21 نفر رتبه زیر یک هزار را کسب کنند. دانش آموزان توانستند در رشته های تاپ رتبه های خوبی را بدست آورند.

ناصح عبدی ادامه داد: در سال آینده 19 پروژه عمرانی فعال داریم که 14 مورد آن مربوط به خیرین مدرسه ساز است و دیروز هم کلنگ احداث 7 کلاس درس در چند نقطه شهرستان بر زمین زده شد تا توسط خیرین ساخته شود.

وی اضافه کرد: جشن ستارگان بهانه ای است؛ تا آنهایی که سبب ایجاد انگیزه، هم افزایی، همگرایی، حرکت و تلاش در سایرین می شوند مورد تقدیر قرار بگیرند.

عبدی بیان کرد: کسب برترین رتبه کنکور تجربی، تصاحب بیشترین کرسی دانشگاه فرهنگیان در بین شهرستانهای همجوار، کسب رتبه برتر استانی در حوزه برنامه های اولویت دار و چندین عنوان دیگر و با بیان اینکه ما نیازمند سرمایه گذاری عاطفی و مشخص نمودن راه برای دانش آموزان هستیم.

وی افزود: ما باید با فرهنگ سازی این موفقیت ها از طریق آموزش ها و برنامه ریزی های لازم زمینه رشد و ارتقاء دانش آموزان ودر نهایت کل شهرستان را فراهم آوریم؛ و این امر زمانی محقق خواهد شد که همه آنانی که دارای ایده ونظر هستند با هم مشارکت و تعامل داشته و در مسیر پیشرفت و تعالی و رسیدن به این اهداف بزرگ گام بردارند.

وی در مورد اهداف برگزاری این جشن گفت: تقدیر و تشکر از کلیه معلمان، دبیران، مدیران و معاونینی که با یکدلی، تلاش، دلسوزی، تعهد و اندیشه خود عامل رشد و ترقی دانش آموزان شده اند، تقدیر و تشکر از نخبگان و ستارگانی که تنها متعلق به خود نیستند بلکه سفیران علمی، فرهنگی و تربیتی شهرستان در سطح کشور هستند، باور داشتن به این امر که هرچیزی امکان پذیر است و خواستن توانستن است؛ که این مهم با برنامه ریزی، تلاش و پیگیری محقق خواهد شد، ایجاد انگیزه در دانش آموزانی که امسال پشت کنکوری هستند و در نهایت تقدیر از زحمات خانواده هایی که با از خود گذشتگی زمینه موفقیت فرزندانشان را فراهم کردند؛ از جمله اهداف ما از برگزاری جشن ستارگان است.

فرماندار شهرستان دیواندره نیز در این مراسم اظهار کرد: آنچه امروز مطرح است و دارای ابعاد جهانی است؛ وجود جامعه توانمند و پویا است؛ جامعه ای که با تکیه بر توان خود بر مشکلات غلبه و مسیر موفقیت را می پیماید؛ حال با توجه به این برای داشتن چنین جامعه ای باید راهبرد هایی اتخاذ کرد؛ در میان راهبردهای موجود داشتن آموزش و پرورش پویا و فعال مهمترین و اصلی ترین راهبرد است؛ که توجه به آن در نهایت ارتقاء همه جانبه کل جامعه را در برخواهد داشت.

جعفر توان با اشاره به حمایت و پشتیبانی اولیا از این نهاد مقدس و استراتژیک گفت: آموزش و پرورش تنها به قشر خاصی که در آن فعالیت می کنند محدود نمی شود؛ بلکه کلیه آحاد جامعه باید در حوزه آموزش و پرورش فعال باشند؛ چون این امر زمینه پرورش دانش آموزانی خواهد شد که کشور در آینده از برکات وجود آنها بهره مند خواهد شد.

وی در این نشست با بیان تلاش والای این ستارگان علمی در کنار زحمات مجموعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دیواندره بی همتا است خطاب به حضار بخصوص فرهنگیان اظهار کرد: مسئولیت شما بسیار سنگین و جایگاهتان بسیار حساس است؛ چون شما را خداوند متعال مامور کرده ست که سبب خیر و رحمت دراین نهاد مقدس باشید؛ و این ماموریتی بسیار سخت و حساس است.

توان عنوان کرد: نظام تعلیم و تربیت نیازمند مشارکت و تعامل جدی کلیه ارکان مرتبط است؛ و آن هم برای این است که تحقق اهداف عالی آن جز در سایه این مشارکت میسر نخواهد شد.

کد خبر 105141

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha