هشدار در مورد وضعیت وخیم یک‌میلیون و 100 هزار آواره در اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مدیرکل سازمان کنترل بحران اقلیم کردستان، در مورد وضعیت وخیم 1 میلیون و 100 هزار آواره در اردوگاه های آوارگان اقلیم کردستان، هشدار داد.

به گزارش کردپرس، هوشنگ محمد در گفتگو با سایت رسمی حزب دمکرات کردستان اعلام کرد که دولت مرکزی عراق پیشتر برخی کمک های جزئی را ز جمله مواد خوراکی و سوخت را برای آوارگان ساکن اردوگاه های اقلیم کردستان تأمین می کرد، اما در حال حاضر تمامی این کمک ها را متوقف ساخته است.

مدیرکل سازمان کنترل بحران اقلیم کردستان، افزود که تعداد 1 میلیون و 100 هزار تن آواره ساکن اردوگاه های اقلیم در شرایطی وخیم به سر برده و در حال حاضر 14 هزار چادر آوارگان نیازمند تعویض بوده و غیرقابل استفاده است و در شرایط زمستان و فصل سرما نیز شرایط آنان بدتر شده و به دلیل وضعیت نامناسب محل های سکونت خود قادر به بازگشت به مناطق خود نیستند.

وی گفت که امور قانونی برای تأمین نیازمندی های آوارگان انجام شده و سازمان کنترل بحران اقلیم، بسیاری از کالاهای ضروری برای آنان را انجام داده و دولت عراق نیز لیست نیازمندی های آنان را تائید و تصویب کرده، اما به صورت عملی هیچ اقدامی انجام نشده است.

هوشنگ محمد اعلام کرد که در حال حاضر 28 اردوگاه برای آوارگان اقلیم کردستان برپا شده که آوارگان داخلی عراق در آن ها اسکان داده شده و آوارگان سوری نیز در 10 اردوگاه دیگر ساکن هستند و هزینه رسیدگی به آنان در سال 1 میلیارد و 900 میلیون دینار است و دولت اقلیم توانایی تأمین این بودجه را ندارد و کمک های سازمان ملل و نهادهای خیریه نیز بخش بسیار اندکی از این بودجه را تأمین می کند.

کد خبر 105124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha