کردها نمی خواهند عراق یا اقلیم کردستان مکانی برای جاسوسی علیه ایران باشد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - عضو حزب دمکرات کردستان (پارتی) با اشاره به این که دولت فدرال عراق پیش از امضاء توافقنامه راهبردی با آمریکا از احداث پایگاههای نظامی آمریکا در اقلیم کردستان آگاه بوده است، گفت: کردها نمی خواهند عراق یا اقلیم کردستان مکانی برای جاسوسی علیه ایران باشد.

به گزارش کردپرس، علی فیلی در گفتگو با خبرگزاری «الفرات نیوز» افزود: دولت مرکزی از احداث پایگاههای نظامی آمریکا در عراق آگاه بوده و با اطلاع از وجود این پایگاهها توافقنامه امنیتی با آمریکا را امضاء کرده است.

فیلی افزود: مواضع روسای قوای سه گانه در عراق در برابر سخنان اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص تداوم حضور نیروهای آمریکایی در عراق متفاوت بوده است، اما احزاب کردستانی به رغم اینکه این سخنان ترامپ را در شرایط کنونی سخنانی تند می دانند، از احزاب سیاسی در عراق می خواهند خویشتن دار باشند و از ایراد سخنانی تنش زا بپرهیزند.
وی با تاکید براینکه اظهارات ترامپ، اظهارات تازه ای نیست، افزود: آمریکا بر اساس توافقنامه راهبردی امضاء شده با عراق توانایی احداث پایگاههای نظامی بیشتری در عراق و همکاری امنیتی با دولت فدرال را دارد.
فیلی تاکید کرد که کردها نمی خواهند که عراق یا اقلیم کردستان مکانی برای جاسوسی علیه همسایه اش ایران باشد.

کد خبر 105105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha