تفاهم‌نامه ۲۰۰ میلیارد تومانی بین استانداری ایلام و سازمان راهداری منعقد شد

سرویس ایلام - در دیدار استاندار ایلام و معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری ،تفاهم نامه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ بین استانداری و راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمد نوذری، استاندار ایلام در این دیدار گفت: ۶۰ درصد این تفاهم نامه توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای و از اعتبارات ملی و ۴۰ درصد مابقی در استان تامین که بصورت ۱۰۰ درصدی تخصیص پیدا می‌کند.

وی هدف از انعقاد تفاهم نامه را مشارکت در تامین مالی و برنامه ریزی شروع عملیات اجرایی پروژه های اولویت دار راهداری استان دانست و ابراز داشت: رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز، احداث ابنیه فنی، ایمن سازی راههای اصلی، روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی، خرید، بازسازی و نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری استان و توسعه و بهسازی ساختمان های اداری، تامین نیرو و تجهیزات از جمله اولویت های ما و اقدامات مورد تفاهم است.

محمد نوذری با اشاره به بخش دوم تفاهم نامه گفت: توسعه و گسترش پایانه مرزی مهران (شهید سلیمانی) و افزایش ۲۰ هکتاری پایانه، توسعه و گسترش پایانه برکت و دسترسی راحت زائرین به پایانه‌های مرزی و تملک زمین جاده ملکشاهی به‌عنوان مسیر دوم اربعین از دیگر مباحث مورد گفتگو بود.

استاندار ایلام با اشاره به منطقه ازاد تجاری مهران و قابلیت های آن در تردد ۶۰ درصدی زوار و هم در ترخیص کالا و توسعه صادرات گفت: در صورت تکمیل زیرساختهای اساسی در شهرستان مهران و پایانه های خروجی و با توجه به ظرفیت های تجاری و اقتصادی دو سوی مرز پیش بینی می شود مرز مهران یکی از مهم ترین پایانه های ترانزیتی کشور با حجم تردد ۱۰ میلیون نفر مسافر و نیز میزبان حجم بالایی از مبادلات تجاری کشور باشد.

وی گفت: پایانه زرباطیه در آن سوی مرز به موازات پایانه مرزی مهران (شهید سلیمانی) توسعه نیافته است و این موضوع با توجه به حجم زیاد زائران و فعالیت های گسترده تجاری از عمده مشکلات موجود در مرز مهران است.

محمد نوذری افزود: بنابراین باید از طریق رایزنی ها با طرف عراقی آنها را نسبت به توسعه و بهسازی مرز زرباطیه ترغیب کرد تا توازن امکانات در هر ۲ سمت مرز به هم نزدیک شود.

وی اظهار کرد: همچنین یکی دیگر از مشکلات مرز مهران در ایام اربعین موضوع حمل و نقل عمومی است که برای حمل و نقل و جابجایی مسافران تامین اتوبوس های حمل مسافر به تعداد کافی ضروری است.

نوذری همچنین به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی استان ایلام اشاره کرد و یادآور شد: تعداد زیادی از ناوگان حمل و نقل استان (۲۹۹ دستگاه) فرسوده و کارکرده با عمر بیش از ۲۵ سال است و ناوگان حمل و نقل استان نیاز به دریافت دستگاه های جدید دارد.

وی گفت: شهرستان های تازه تاسیس ایلام شامل سیروان، هلیلان، بدره و چوار فاقد ساختمان اداری و نیرو است که تامین این موارد در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل شهری قرار بگیرد.

کد خبر 10059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha