باوجود مدارک دست داشتن مقامات دولت و میت در قتل عام ریحانلی، هنوز محاکمه نشده اند

سرویس ترکیه - HDP با انتشار بیانیه ای در گرامی داشت کشته های انفجار ریحانلی در سال 2013، خواستار محاکمه مقامات مسئول در این حادثه شد.

به گزارش کردپرس، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) به مناسبت هشتمین سالگرد قتل عام ریحانلی با انتشار بیانیه ای با گرامی داشت کشته شدگان این قتل عام بر پافشاری HDP برای نیل به صلح در ترکیه و خاورمیانه تاکید کرد و خواستار محاکمه مقامات مسئول در این حادثه شد.

در این بیانیه که به امضای تولای حاتم اوغلو رئیس کمیسیون "مردم و باورها" در سایت رسمی HDP منتشر شده، آمده است:
«یکی از هزینه های دولت ترکیه برای جنگ افروزی در سیاست خارجی قتل عام ریحانلی بود. قتل عام ریحانلی مانند کشتاری از روی سناریوی قبلی بود. حکومت سعی کرد تا مردم این منطقه را به جان هم بیاندازد. در حالی که اخباری مبنی بر کشتار توسط عرب های علوی در سانه ها منتشر می شد رجب طیب اردوغان نخست وزیر وقت چگونه توانست بگوید که "53 نفر از شهروندان سنی ما قتل عام شدند!" روشن بود که هدف از این کار شعله ور کردن آتش درگیری بین سنی و علوی به عنوان بخشی از جنگ سوریه است...

قتل عام های انجم شده توسط جبهه النصره و داعش در داخل مرزهای ترکیه تنها محدود به قتل عام ریحانلی نیست. قتل عام ایستگاه قطار آنکارا، قتل عام آنتپ و ... گویی این کشور به حمام خون تبدیل شده است. همکاری دولت با این سازمان ها به شدت باعث رنجش مردم ترکیه و منطقه شد. اگرچه مدارکی دال بر پشتیبانی مقامات دولتی و سازمان اطلاعات ملی ترکیه (MIT) در پرونده های این قتل ها وجود دارد اما تشویق کنندگان و مقامات مرتبط در این جریان هنوز محاکمه نشده اند. عاملان این قتل عام و چگونگی برنامه ریزی آنها هنوز مورد تحقیق واقع نشده اند.

ما به عنوان HDP به مبارزه خود برای ایجاد صلح در ترکیه و خاورمیانه، و برای برادری و برابری مردم ادامه خواهیم داد. جغرافیای ما که خسته از جنگ و خون است شایستگی این را دارد.»

کد خبر 9585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha