سال هایی که در ترکیه بودم هیچ فعالیت سیاسی نداشتم

سرویس ترکیه - کشیش برانسون که بعد از آزادی از زندان ترکیه در 12 اکتبر به کشورش آمریکا بازگشته است در گفتگوی اختصاصی از تلویزیون ABC آمریکا عنوان کرده است: سال هایی که در ترکیه بودم هیچ فعالیت سیاسی نداشتم

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه حریت، کشیش برانسون که بعد از آزادی از زندان ترکیه در 12 اکتبر به کشورش آمریکا بازگشته است در گفتگوی اختصاصی از تلویزیون ABC آمریکا شرکت کرده و در اظهاراتی با اشاره به وضعیت زندانش در ترکیه عنوان کرده است: در ابتدای روزهای زندانی شدنم، چند مدت در انفرادی بودم. آن روزها بسیار سخت بود. تعادل روانی خود را در آن روزها تنها با ساعت ها دعا خواندن توانستم حفظ کنم. بعد از آن به سلول جمعی منتقل شدم. در یک سلول 8 نفری همراه 20 زندانی می ماندیم. بخش بزرگی از زندانیان به اتهام همکاری با جماعت گولن آنجا بودند. با توجه به تفاوت های زبانی، فرهنگی و دینی که با هم سلولی های خود داشتم بسیار احساس تنهایی می کردم. در سال هایی که در ترکیه بودم هیچ فعالیت سیاسی نداشتم. تنها دلیل حضور بنده در ترکیه شناساندن عیسی پیغمبر به انسان ها بود.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: در ابتدای زندانی شده ام هیچ تهدیدی از سوی سایر زندانیان متوجه من نشده بود، ولی بعدها ادعاهایی مطرح شد مبنی بر حمایتم از PKK. این ادعاها برخی از ترک هایی که در زندان بودند را بسیار عصبانی کرده بود. تصور می کنم در حال حاضر در ترکیه یکی از انسان هایی هستم که بیشترین نفرت را از من دارند. جاسوسی، عضو یک گروه برانداز حکومت ترکیه، حمایت از PKK و ... اتهاماتی بود که به من وارد شده است. همچنین از تحریم ها و فشارهای اقتصادی که علیه ترکیه توسط رئیس جمهور ترامپ اعمال شده است من را مسئول دانسته و دلیل این فشارهای اقتصادی را من می دانند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 88297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha