حاکمیت دستور آزادی کشیش برانسون را در 12 اکتبر صادر خواهد کرد

سرویس ترکیه - بولنت تزجان، نماینده آیدین در پارلمان ترکیه از حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: حاکمیت دستور آزادی کشیش برانسون را در 12 اکتبر صادر خواهد کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه جمهوریت، بولنت تزجان، نماینده آیدین در پارلمان ترکیه از حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در مصاحبه مطبوعاتی که در پارلمان ترکیه ترتیب داده بود در اظهاراتی عنوان کرده است: حزب حاکم ترکیه می خواهد بر روی 2 مسئله مهم سرپوش بگذارد. اول این که بر اساس شواهد و روندی که وجود دارد معلوم است که کشیش برانسون را بعد از محاکمه 12 اکتبر آزاد خواهند کرد. در این کشور دستگاه قضا و حقوق را اسیر کرده اند. در واقع اگر حقوق و عدالت را آزاد بگذارند. هیچ کدام از این اتفاقات بر سرشان نمی آمد. اگر واقعا در ترکیه یک دستگاه قضایی مستقل وجود داشت هیچ کس دلیل آن را پیدا نمی کرد که اعتراض کند چرا شهروند آنان را دستگیر و زندانی کرده اند. ولی زمانی که شما راهی را شروع کنید که در آن با دستور یک نفر را دستگیر و با دستور او را آزاد کنید برخی ها هم جسارت آن را پیدا خواهند کرد که از شما حساب بخواهند.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: در 12 اکتبر دستور داده و کشیش برانسون را آزاد خواهند کرد. ذاتا آزاد کنند؛ هیچ کس از زندانی بودن یک کشیش رضایت ندارد. ما از بازیچه شدن عدالت و حقوق در دستان حاکمیت و زیر پا گذاشتن استقلال دستگاه قضا ناراضی هستیم. اکنون نیز برای سرپوش گذاشتن به این دستور آزاد برانسون در حال طرح موضوعی جنجالی جدید هستید که مسئله را از دید عوام دور نگه دارید. شما نمی توانید برای سرپوش گذاشتن به این موضوع به قهرمانان جنگ استقلال ترکیه زبان درازی کنید. با عصمت اینونو کاری نداشته باشید.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 87792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha