تحویل S-400 ها به ترکیه از دیدگاه ما بسیار نگران کننده است

سرویس ترکیه - هدر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اظهاراتی عنوان کرده است: تحویل S-400 ها به ترکیه از دیدگاه ما بسیار نگران کننده است

به گزارش کردپرس، هدر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اظهاراتی با اشاره به بیانیه منتشر شده از سوی شرکت نظامی روسوبورون اکسپورت روسیه در خصوص تحویل سامانه دفاع موشکی S-400 به ترکیه در سال 2019 میلادی عنوان کرده است: در صورت تحویل این سامانه به ترکیه از دیدگاه ما این موضوع بسیار نگران کننده خواهد بود. استفاده از این سامانه از سوی ترکیه و تمام متفق های ما در جهان برخلاف سیاست های ما است. اصلی ترین دلیل این مسئله نیز عدم تطابق این سیستم با سیستم های ناتو است. از همین رو ما مخالف خریداری سامانه های S-400 از سوی متفق ها و شرکایمان هستیم.

این اظهارات در حالی ایراد می شود که بسیاری از کارشناسان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که یکی از بحران به وجود آمده در روابط ترکیه – آمریکا همین موضوع S-400ها است. هرچند تنش های به وجود آمده با عنوان زندانی بودن کشیش آمریکایی در ترکیه مطرح شده است ولی زمانی که به اقدامات دو کشور علیه یکدیگر نگاهی انداخته می شود ابعاد و عمق بحران بسیار پیچیده تر و عمیق تر از زندانی بودن یک کشیش آمریکایی در ترکیه است. روابط آنکارا – واشنگتن در چند سال اخیر پتانسیل وارد شدن به یک اختلاف گسترده را به دست آورده بود. فاکتورهای بسیار مهمی در این بحران و روندی که از چند سال پیش آغاز شده است وجود دارد که خرید سامانه دفاع موشکی S-400 روسیه توسط ترکیه نیز یکی از آنان می باشد.

خبرنگار: 30102

کد خبر 85221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha