ضرورت تفاهمات جدی بین بغداد- تهران در خصوص مسائل  آب و برق و گسترش مبادلات تجاری

سرویس عراق و اقلیم کردستان-  نایب رئیس اول مجلس عراق  روزگذشته (دوشنبه ) در بغداد  با یک هیئت  ایرانی دیدار و  در خصوص مسائل  آب و برق و گسترش مبادلات تجاری بین دو کشور  گفتگو کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری «ناس نیوز» ، دفتر رسانه‌ای نایب رئیس اول مجلس نمایندگان در بیانیه‌ای اعلام کرد: محسن المندلاوی نایب رئیس اول مجلس عراق در دفتر خود با روسای کمیسیون های اقتصادی و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در حضور عباس الزمیلی ، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق و حسنین الخفاجی ، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و توسعه مجلس عراق، دیدار کرد.

این بیانیه حاکی است که المندلاوی در این دیدار بر ضرورت غلبه بر موانع برای دستیابی به تفاهمات جدی و فوری در خصوص پرونده های آب و برق و گسترش مبادلات تجاری و همچنین تامین امنیت مرزها و احیای توافقات دوجانبه در زمینه های اقتصادی، سرمایه گذاری، سیاسی و پارلمانی بین دو کشور ، تاکید کرد.

براساس این بیانیه ، وی از بازگشت روابط جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی و تأثیر مثبت آن در تامین منافع دو ملت و منطقه که عاملی برای برقراری ثبات اوضاع در سراسر خاورمیانه خواهد بود ، استقبال کرد.

هیئت ایرانی نیزبه نوبه خود با قدردانی از نقش عراق در تسهیل از سرگیری روابط ایران با عربستان، تاکید کرد که رشد و شکوفایی عراق به تقویت امنیت منطقه کمک خواهد کرد.

این هیئت با دعوت از نایب رئیس اول مجلس عراق برای سفر به تهران با هدف تعمیق همکاری ها و تبادل تجربیات بین دو کشور ، ازحسن استقبال دولت و ملت عراق از مهمانان ایرانی در طول سفرهای زیارتی میلیونی، تشکر کرد.

کد خبر 43937

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha