ضرورت سخت گیری در اهدای پروانه ساختمان و تعیین تکلیف خانه های فرسوده

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار ویژه مهاباد گفت: اهدا پروانه ساختمان توسط شهرداری باید منوط به رعایت کامل دستورالعمل های ایمنی بوده و سخت گیری لازم برای حفظ جان و سلامت مردم در این حوزه ضروری است.

به گزارش کردپرس از فرمانداری مهاباد، حسن عباسی در جلسه ستاد بحران این شهرستان افزود: مکان یابی برای اسکان شهروندان در وسعت بالا برای برپا کردن چادر و اسکان بخشی از شهروندان از طرف شهرداری باید پیش بینی و مهیا شود.

او با بیان اینکه حادثه زلزله خوی تجربیات خوبی برای سایر مناطق کشور است، ادامه داد: کشور ما جز مناطق حادثه پذیر بوده و احتمال وقوع بلاهای طبیعی در آن دور از ذهن نیست و آمادگی و پیش بینی راه های مقابله با اجتناب ناپذیر است.

عباسی اضافه کرد: تکلیف خانه های فرسوده و مستهلک سطح شهر نیز باید مشخص و نسبت به مقاوم سازی و تخریب آنها قبل از وقوع حوادث اقدام شود.

فرماندار با اشاره به نزدیک شدن به تعطیلات و ضرورت آمادگی برای پذیرایی از مهمان نوروزی بیان کرد: ساماندهی برق رسانی و سیستم اطفای حریق در کنار گازرسانی به مراکز تجاری به ویژه تاناکورا در دستور کار قرار دارد تا بتوان از وقوع حوادث جانی و مالی احتمالی جلوگیری کرد.

عباسی در پایان با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس بنیاد شهید گفت: خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان سرمایه‌های انقلاب اسلامی هستند که در راستای حفظ ارزش‌های نظام اسلامی و امنیت کشور از بهترین هستی خود گذشتند، وظیفه مسوولان تکریم و تداوم دیدار با این عزیزان است.

در پایان جلسه هر یک از اعضای ستاد مقابله با بحران به ارائه گزارش و مشکلات و خطرات احتمالی در حوزه خود پرداختند.

کد خبر 43888

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha