مهندسی فرهنگی باید همخوان با تحولات اجتماعی باشد

سرویس کرمانشاه _ سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با برشمردن آسیب‌های اجتماعی استان تاکید کرد که تدوین هرگونه سند برای مهندسی فرهنگی باید همخوان با تحولات و تغییرات اجتماع باشد.

به گزارش کردپرس؛ علی شعبانی در کارگاه آموزشی سند و نقشه مهندسی فرهنگی استان که با حضور محمدرضا باقری رییس گروه برشهای استانی نقشه مهندسی فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور اظهار کرد: مهندسی فرهنگی از سال ۸۳ کلید خورده و از عبارات و ایده های مقام معظم رهبری بوده که امروز بر اساس آن قرار است سندی برای استان تدوین شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ مجموعه‌ای از نظامات است که تغییراتی را در خود دارد؛ تاکید کرد: اگر قرار است سندی تنظیم شود همگام با تغییرات فرهنگی باید باشد. همچنان که دغدغه ما در تدوین اسناد آینده پژوهی و فرضیات ما برای چند سال آینده به سرعت بالای تغییرات در حوزه‌های مختلف باز می گردد.

علی شعبانی با بیان اینکه در حوزه‌های آینده پژوهی بدترین زمان همزمان بودن تحقیقات با اتفاقات و تحولات است، تصریح کرد: مثلاً در حوزه‌های اعتقادی و باورها دچار تغییراتی شده‌ایم که اگر به سالهای گذشته باز می‌گشتیم تصمیمات دیگری اتخاذ می‌کردیم.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های اجتماعی و جغرافیایی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه تنها استانی است که هم زمان با اقلیم کردستان و عراق مرکزی ارتباط دارد و هم مرز است و دو درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده که متاسفانه به دلایل مختلف آسیب‌های زیادی در آن دیده می‌شود.

وی عدم رشدیافتگی اقتصادی استان را ناشی از آسیب‌های جنگ و سیاست‌های مرکزگرایانه برخی دولت‌ها دانست و گفت: در شاخص‌های بیکاری در رتبه‌های دوم و سوم کشور هستیم که آسیب‌ها و تبعات عدیده ای به همراه دارد.

گفتنی است در این کارگاه آموزش منطقه‌ای با حضور استان‌های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی دکتر باقری عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر آقابابا از اساتید دانشگاهی و جمعی از مدیران حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی استان حضور داشتند.

کد خبر 43824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha