«10 راز افراد موفق» نویسنده دره شهری منتشر شد

سرویس ایلام - یوسف گوهری نویسنده دره شهری و مدیر نشر چامه سرا در گفت وگو با کردپرس در خصوص تازه ترین اثرش گفت: «10 راز افراد موفق» حاصل مهارت هایی است که طی نیم قرن معلمی و کار با افراد مختلف داشته ام.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، این مؤلف ایلامی در خصوص کتاب تازه منتشرشده اش گفت: کتاب «10راز افراد موفق» از ده بخش و در 78 صفحه نوشته و اخیراً توسط نشر تازه تاسیس «چامه سرا» منتشر شده و به بازار کتاب آمده است. . موفقیت یک عادت است. باید به صورت عادت غالب رفتار درآید. رموز موفقیت، الگوبرداری از رفتار افراد موفق و کسانی که می توانند به عنوان مرجع هر شخص در زندگی معرفی شوند، می باشد.نباید برای خوانندگان این تصور به وجود آید که الزاماً موفقیت دارای همین رمز و رازهای محدود و قابل شمارش است. همان طور که نمی تواند صرفاً از چند عامل به عنوان عوامل سلامت نام برد، برای موفقیت نیز نمی تواندراه حل های کلیشه ای و محدود در نظر گرفته شود.در این کتاب سعی شده تا با ارائه تجارب از موفقیت افرادی که در ایران متولد شده، رشد یافته و دارای یک زندگی موفق هستند به عنوان الگو ارائه شود. همچنین ادعا شود که موفقیت، تنها یک فرضیه و یک موجود خیالی نیست. با به کار بستن اصول ساده ای می توان هم آغوش موفقیت شد.

وی تصریح کرد: در این اثر سعی شده تا به خوانند کمک شود تا به راحتی کشف کند که چگونه می‌تواند در زمانی کوتاه از مشکلات عبور کرده و زمان بیشتری را با موفقیت هم آغوش و همراه باید.وقتی شروع به نگارش کتاب و نوشتن مطلبی می‌کنی، میل داری تا آنچه در طول سالیان متمادی آموخته‌ای را همه یک جا در اختیاردیگران اعم از انسان های معاصر، نسل های بعدی و آیندگان قرار دهی. اما وسعت علوم و دایره تجارب به حدی زیاد است که اگر قدرت خلاصه کردن و منسجم نمودن آنها در قالبی قابل فهم را نداشته باشی به ارائه مطالب تکراری و غیر ضرور خواهد انجامید که نه برای نویسنده و نه برای خوانند قابل استفاده نخواهد بود. اگر ارائه مطالب به شکل مفید ارائه شوند حتی برای نویسنده نیز در آینده قابل استفاده خواهد بود.آنچه در این کتاب ارائه شده، حاصل مهارت هایی است که طی نیم قرن معلمی و کار با افراد مختلف و مراجعین متفاوت و مطالعات آثار مختلف از نویسندگان داخلی و خارجی آموخته ام و وقتی مردان و زنانی را به زندگی بر می‌گردانم احساس رضایت مندی بسیار می‌کنم. حالا زمان آن رسیده تا این حس خوشبختی را با خوانندگان به اشتراک بگذارم. راه حل‌هایی که در این کتاب ارائه می‌شود ممکن است بعضی از آنها را به زبان‌های دیگر و با یک ادبیات دیگر شنیده و یا خوانده باشید. همیشه همه مطالب به یک اندازه در افراد متفاوت تاثیر ندارند

مؤلف کتاب «نیکنامان» در خصوص ضرورت تالیف این کتاب گفت: موفقیت یکی از مفاهیمی است که در زندگی شخصی، اجتماعی و خانوادگی افراد در ادوار مختلف مورد علاقه انسان است.موفقیت یک مفهوم است که مصادیق آن نزد افراد مختلف متفاوت است. هر چند بعضی از مصادیق موفقیت نزد افراد مختلف یک جامعه دارای مفهوم مشترک است. به تعداد افراد جامعه، مصادیق مختلف از موفقیت وجود دارد. هرچند مفهوم موفقیت مانند سایر مفاهیم انتزاعی می تواند یک تعریف واحد داشته باشد، اما مصادیق آن از نظر افراد مختلف، متفاوت باشد.اگر مصادیق مورد قبول یک جامعه را موفقیت در تحصیل، کسب مهارت، شهرت و برخورداری از امکانات رفاهی فرض کنیم، همه افراد بشر در جستجوی آن هستند. اما روش های رسیدن به آن حتی در بین دوقلوهای همزاد نیز نیز می تواند متفاوت باشد.

وی ادامه داد: افراد جامعه سعی می کنند با همزادپنداری و الگو قرار دادن افراد موفق، به آنچه دیگران به آن دست یافته اند برسند. هر چند موفقیت مساوی تمام و کمال برخورداری از امکانات مادی نیست، اما این یک واقعیت است که اکثریت قریب به اتفاق افراد جامعه در هر زمان و هر نسل و در هر سن و سالی آرزو دارند که از یک رفاه نسبی برخوردار باشند. به همین دلیل آنها به دنبال الگوهایی هستند تا با الگوبرداری از آنان و رفتن راههایی که آنها رفته اند به موفقیت های مالی و اجتماعی برسند.

وی افزود: این موضوع به عنوان یک ضرورت، من را وادار کرد تا با بهره گیری از حدود نیم قرن تجربه آموزشی و اداری و با معرفی الگوهای واقعی و افرادی که با جدیت و پشتکار به موفقیت های مورد نظر نائل شده اند، رفتارهای افراد موفق را به عنوان رازهای موفقیت مکتوب کنم.

مدیر نشر چامه سرا با اشاره به مخاطبان و جوامع هدف این کتاب تصریح کرد:این کتاب مخاطب خاصی ندارد. همه افراد اجتماع از هر رنگ و نژاد و از هر گروه سنی به اشکال مختلف به دنبال موفقیت هستند. هر فردی که به دنبال موفقیت است می تواند مخاطب این کتاب باشد. من هرگزبه دنبال یافت مخاطب نبوده ام. من وظیفه خود را مکتوب نمودن یافته هایم می دانم. حال جای بسی خوشحالی و مسرت است اگر گفته های من تاثیرات مثبتی بر خوانندگان بگذارد.

وی درخصوص میزان تاثیرگذاری کتاب بر مخاطبان گفت: وقتی دست به قلم می گیرم و زمانی که شروع به نوشتن می کنم، اصلا به میزان تاثیر آن بر خوانندگان فکر نمی کنم.اصولاً هدف من تاثیرگذاری بر دیگران راه حل‌هایی که در این کتاب ارائه می‌شود ممکن است بعضی از آنها را به زبان‌های دیگر و با یک ادبیات دیگر شنیده و یا خوانده باشید. همیشه همه مطالب به یک اندازه در افراد متفاوت تاثیر ندارند.ممکن است احساس نمائید بعضی از مطالب ارائه شده به کار شما نمی‌آیند. اما حقیقت این است که نوع نگاه ماه به مطالب ارائه شده است که میزان تاثیر آنها را مشخص می‌کند.

وی در پایان گفت: این یک کتاب، اثری تالیفی برگرفته از تجربیات شخصی و بهره گیری از یافته های دیگران است. اصولا منبع تمام علوم یکی است. موفقیت یک مفهوم است از ابتدای خلقت، بشر در جستجوی آن بوده است.موفقیت به زبان های مختلف از طرف افراد بیشماری در طول تاریخ بیان شده است. یک زبان و یک ادبیات ممکن است برای یک فرد مفید باشد در حالیکه افراد دیگر ممکن است نتوانند با آن ارتباط برقرار نمایند. نیست. من یک رسالت دارم و آن این است که تجاربم را مکتوب نمایم.

به گزارش کردپرس،«یوسف گوهری» (واصل) در سال 1340 در روستای اَرَمُو از توابع شهرستان دره‌شهر استان ایلام متولد شد. وی زندگی پر فراز و نشیبی داشته است؛ دوران ابتدایی را در زادگاهش و کلاس هفتم و هشتم را در دره‌شهر و سال سوم راهنمایی را در زادگاهش به پایان رساند. تیرماه سال 1356 در امتحان ورودی دانشسرای تربیت معلم پذیرفته شد و سال بعد به استخدام رسمی وزارت آموزش و پرورش درآمد. در خردادماه 1364 در رشته اقتصادی و اجتماعی دیپلم گرفت. تابستان 1365 در اولین آزمون ضمن خدمت فرهنگیان بعد از انقلاب در رشته دینی و عربی پذیرفته و برای ادامه تحصیل راهی تبریز و سال بعد به همدان منتقل شد. در کنکور سراسری سال1367در رشته علوم تربیتی و روان‌شناسی در دانشگاه شهید بهشتی تهران پذیرفته شد و دوره کارشناسی را در 3 سال و نیم به پایان رساند و در سال1381 موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت آموزشی شد. تا سن 50 سالگی، نه شعر سروده و نه داستانی نوشت، اما با اراده، همت وافر و عشق به نوشتن و سرودن، موفق شد کتاب های: «الان، موفقیت»، «زنگ زمان»، «راه وصل»،‫ «پنج‌ ضلعی موفقیت»، «نیکنامان»، «انتخاب»، «10راز افراد موفق» و «فن نویسندگی و مکاتبات اداری» و بیش از 20 عنوان مقاله آموزشی در فضای مجازی و روزنامه‌های رسمی کشور منتشر کند.

کد خبر 42972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha