کسی نمی تواند اپوزیسیون را تنها از آن خودش بداند/نامزد ما مورد تایید هر شش حزب است

سرویس ترکیه - احمد داوود اوغلو در سخنانی عدم تفاهم بین رهبران اپوزیسیون ششگانه را رد کرد و گفت که نامزد انتخابات آتی مورد تایید هر شش حزب است.

به گزارش کردپرس، احمد داوود اوغلو رهبر حزب آینده ترکیه و یکی از رهبران احزاب ششگانه اپوزیسیون این کشور، در پاسخ به اخباری مبنی بر عدم تفاهم رهبران اپوزیسیون ششگانه، گفت که بین رهبران احزاب توافق وجود دارد و نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری مورد تأیید هر شش حزب است.

داوود اوغلو در گفتگو با تلویزیون فاکس، با بیان این که در حال حاضر هیچ کدورتی بین رهبران شش حزب اپوزیسیون وجود ندارد، گفت: «نوعی ادب سیاسی بین رهبران اپوزیسیون ششگانه حاکم است. البته ممکن است در یک خانواده میان خواهران و برادران بحث هایی هم در بگیرد، اما ما در نهایت اعضای یک خانواده هستیم.»

او با اشاره به این که رهبران احزاب اپوزیسیون در جناح های مختلف سیاسی در گذشته برای شرکت در انتخابات با یکدیگر مبارزه هم کرده اند، درس گرفتن از گذشته را بزرگترین ویژگی ائتلاف احزاب ششگانه دانست.

رهبر حزب آینده ترکیه افزود: «هیچ کدام از رهبران نمی توانند این ائتلاف را صرفا از آن خود بدانند. این ائتلاف متعلق به همه احزاب ششگانه است. بنابراین نامزدی که قرار است معرفی شود، مورد تایید هر شش حزب خواهد بود.»

داوود اوغلو انتخابات آتی را بسیار سرنوشت ساز توصیف کرد و گفت: «در این انتخابات هیچ کدام از ما احزاب ششگانه به تنهایی برنده نخواهیم شد، یا همه با هم پیروز می شویم یا هم با هم می بازیم.»

کد خبر 42161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha