تظاهرات در آلمان علیه استفاده ترکیه از سلاح های شیمیایی در اقلیم کردستان

سرویس جهان- خبرگزاری آسوشیتدپرس از تظاهرات چندهزار نفری در آلمان، در اعتراض به استفاده احتمالی ترکیه از سلاح های شیمایی در نبرد با پ.ک.ک در خاک اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از اعتراض شهروندان آلمان، در شهر دوسلدورف این کشور علیه استفاده ترکیه از سلاح های شیمایی در مقابله با پ.ک.ک در خاک اقلیم کردستان عراق خبر داد.

معترضان در آلمان علیه آنچه بی تفاوتی جامعه بین المللی نسبت به استفاده احتمالی ترکیه از سلاح شیمایی در اقلیم کردستان خواندند، شعار دادند.

رسانه های نزدیک به پ.ک.ک ترکیه را متهم کرده اند نیروهای ارتش این کشور در نبردهای خود علیه این گروه در خاک عراق از سلاح های شیمایی استفاده کرده است. با این حال ترکیه استفاده از این سلاح ها را رد کرده است.

مارسل فیبیگ، سخنگوی پلیس دسلدورف به آسوشیتدپرس گفته است چندهزار نفر در اعتراضات سازماندهی شده توسط Kon-Med یا انجمن گروههای کردی در آلمان شرکت داشته اند.

معترضان با اشاره به عدم توجه دولت فدرال آلمان نسبت به تحقیق در مورد استفاده ترکیه از سلاح های شیمایی، این کشور را به حمایت نظامی، سیاسی و اقتصادی از ترکیه و شریک بودن آن در جرایم علیه کردها متهم کردند.

کد خبر 39466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha