شورای عالی امنیت برای حل مسئله زوار اربعین تشکیل جلسه دهد

سرویس ایلام - سارا فلاحی نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در پی ازدحام پیش آمده در جاده‌های استان ایلام برای سفر به عراق و حضور در مراسم اربعین با معاون پارلمانی وزیر امورخارجه ایران تماس گرفت و خواستار تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، نماینده ایلام از بیگدلی خواست که در راستای تسهیل در تردد زوار و نتیجه بخش بودن دیپلماسی با کشور عراق،وزیر امورخارجه متقاضی یک جلسه در شورای عالی امنیت شود تا با طرف عراقی صحبت و راه های باز شدن مرز و تزریق امکانات بررسی شود و قطعا کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم نیز برای حل مساله ورود خواهد کرد.

معاون پارلمانی وزیر امورخارجه نیز عنوان کرد: وزارت خارجه ۴۰ نفر را به شهرهای مختلف عراق برای تسهیل در کارهای اداری و کنسولی گسیل داشته و به عنوان مسئول یکی از کمیته‌های ۱۷ گانه ستاد اربعین به وظایف خود عمل کرده و می‌کند.

دکتر بیگدلی گفت: طبق ارزیابی هایی که از کنسول گری ها و سفارت خود در عراق گرفتیم کشور عراق ظرفیت این حجم از زائر را ندارد ما امکانات زبادی برای اربعین تدارک دیده‌ایم اما با توجه به این که به خاطر کرونا چند سالی مرزها بسته شده بود امسال با حجم بسیار زیادی از زائرین مواجه شدیم و عراق ظرفیت پذیرش این حجم از زائرین را ندارد. البته هنوز به اوج تردد نرسیدیم و موج بازگشت زائرین نیز در راه است.

فلاحی نیز تاکید کرد: پیاده روی اربعین یک پروژه بزرگ ملی و بین‌المللی است و در این راستا باید سایر استانها تحت یک مدیریت واحد و فوری کمک های خود را به برگزاری هر چه بهتر آن به سمت ایلام و سایر مرزها روانه کنند و با طرف عراقی رایزنی شود که مشکل حل شود. در شرایط کنون برای رفاه حال زائران ایرانی باید بسیاری از امکانات در صورت لزوم هلی برد شوند و از لحاظ امکانات حمل و نقل هم باید فکر عاجلی شود.

کد خبر 38096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha