کمتر از ۱۰ درصد صنایع کرمانشاه، جزو صنایع بزرگ  هستند

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل صمت استان با اشاره به اینکه زنجیره تولید هنوز در کرمانشاه به صورت کامل شکل نگرفته، افزود : از ۸۳۰ واحد صنعتی، کمتر از ۱۰ درصد آن در زمره صنایع بزرگ در گستره ملی هستند و به دلیل عدم تقسیم کار متأسفانه روند تشکیل زنجیره تولید به کندی صورت گرفته که باید با تسهیل امور روند تشکیل این زنجیره را تسریع نماییم.

به گزارش کردپرس؛ محسن دارابی در جمع اعضاء خانه جوانان صنعت و معدن استان با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای صنعتگران از طرف این اداره کل، سواد مالی در حوزه صنعت را ضعیف شمرد و از اعضای جوانان خانه صنعت و معدن خواستار یافتن راه حل های مناسب برای این موضوع شد.

مدیرکل صمت در بخش دیگری از سخنانش به واحدهای دانش بنیان اشاره و تاکید کرد: با عنایت به شعار سال یعنی تولید، اشتغالزایی و دانش بنیان از طرف مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) که نشان دهنده اهتمام ویژه ایشان به موضوع دانش بنیان است، باید طوری عمل شود که مبحث دانش بنیان خودش را در ارزش افزوده نشان دهد و در زنجیره تولید سهمش را در ارزش افزوده محصول نهایی نمایان کند.

دارابی در ادامه به آمادگی اداره کل صمت جهت واگذاری بخشی از وظایف مربوط به امور صنعتی به خانه جوانان صنعت و معدن استان کرمانشاه اشاره نمود و افزود: این اداره کل بدون تشکل های توانمند قادر به تحقق اهدافش نیست و یکی از تشکل های مهم آن، خانه جوانان صنعت و معدن است و باید موضوعات مربوط به حوزه صنعت و معدن را عملیاتی کند.

دارابی در پایان پیشنهاد افزایش ظرفیت تولید واحد های زیر ظرفیت تولید را به عنوان یک بسته پیشنهادی به رییس کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن مطرح نمود و افزود: ۲۰۰ واحد تولیدی در استان وجود دارد که زیر ظرفیت مشغول به تولید هستند که می توان با استفاده از توان کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن، این واحدها را به یک ظرفیت معقول اقتصادی برسانیم.

نشست صمیمی مدیرکل صمت استان کرمانشاه با اعضای کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن استان، روز یک شنبه، ششم شهریور ماه سال جاری، راس ساعت ۱۷ در محل سالن جلسات اداره کل صمت برگزار شد.

کد خبر 37514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha