گسترش حاشیه نشینی در کرمانشاه محصول غفلت های مدیریتی در گذشته است

سرویس کرمانشاه _ نادر نوروزی با اشاره به گستردگی حاشیه نشینی در شهر کرمانشاه، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته تجاوز به حریم شهر و منابع ملی و به ویژه عدم توجه دستگاه‌های مربوطه به مباحث حاشیه نشینی شرایط فعلی را برای کلانشهرها به وجود آورده است.

به گزارش کردپرس، نادر نوروزی در نشست ساماندهی مناطق حاشیه ای در پی بازدید وزیر کشور از این مناطق، اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری کرمانشاه در این دوره برنامه ویژه و تشکیل یک شورای راهبردی برای ساماندهی محلات حاشیه ای در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: در برنامه ریزی انجام گرفته، شهرداری کرمانشاه در ۲ حوزه فرهنگی اجتماعی و عمرانی زیرساختی به صورت یکپارچه در محلات حاشیه نشین برنامه‌هایی در نظر گرفته است.

شهردار کلانشهر کرمانشاه با اشاره به لزوم ورود همه دستگاه های متولی در حل مسئله حاشیه نشینی، تصریح کرد: شهرداری به تنهایی قادر به ساماندهی حاشیه نشینی در شهر کرمانشاه نیست و لازم است دستگاه های متولی در این حوزه با اهتمام جدی برای حل مشکلات اقدام کند.

دکتر نوروزی با اعلام خبر ساماندهی محلات حاشیه نشین کرمانشاه، گفت: تعیین محدوده محلات حاشیه نشین باید به سرعت و با جدیت در دستور کار قرار گرفته که با این اقدام مانع ساخت و ساز غیر مجاز جدید و توسعه بیش از وضعیت موجود مناطق حاشیه نشین شویم.

وی ادامه داد: ثبت همه پلاک های موجود در این محلات از رشد حاشیه نشینی جلوگیری خواهد کرد.

شهردار کلانشهر کرمانشاه در پایان خاطر نشان کرد: طی هماهنگی های به عمل آمده و وظیفه ذاتی دستگاه های متولی به زودی طرح ساماندهی مناطق حاشیه نشین تدوین و اجرایی خواهد شد.

کد خبر 35820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha