کمک رسانی به 40 دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: در ۲۴ ساعت گذشته کمک رسانی به بیش از ۴۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین در محورهای مهاباد انجام شده و در حال حاضر تردد در محورهای برف‌گیر و کوهستانی این شهرستان به دلیل کولاک برف شدید و نبود دید کافی تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

محسن خادمی امروز در گفت و گو با خبرنگار کردپرس اظهار داشت: ر ۲۴ ساعت گذشته کمک رسانی به بیش از ۴۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین در محورهای مواصلاتی مهاباد انجام شدهکه شامل ۱۱ دستگاه تریلر، چهار دستگاه کامیون، ۲۵ دستگاه سواری، ۲ جرثقیل و سه دستگاه کمپرسی گرفتار در برف و کولاک بوده است.

او بیان کرد: همزمان با ورود سامانه بارشی و بر اثر بارش برف و کولاک شدید تردد در محورهای مهاباد - بوکان و مهاباد - سردشت و مسیر جاده پسوه بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست.

به گفته خادمی؛ هم‌اکنون ارتفاع برف در گردنه "قره‌بلاغ" در محور مهاباد به سمت بوکان (جاده برهان) به ۲۵ سانتی متر رسیده و به علت کولاک شدید، مه غلیظ و نبود دید کافی، مسافران و رانندگان در صورت نیاز از مسیر جایگزین مهاباد - میاندوآب - بوکان استفاده کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد اضافه کرد: تردد در گردنه "زمزیران" و "جواله‌رشان" در محور مهاباد - سردشت نیز به ترتیب با ارتفاع برف ۳۵ و ۲۰ سانتی متر نیز بدون استفاده از زنجیرچرخ ممکن نیست.

خادمی یان کرد: جاده مسیر "پسوه" هم با توجه به شرایط آب و هوایی و کولاک شدید تنها با زنجیر چرخ مقدور بوده و رانندگان در صورت نیاز از مسیر مهاباد - نقده به پیرانشهر استفاده کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد تاکید کرد: رانندگان با توجه به این شرایط از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت نیاز نیز تمام وسایل ایمنی و گرمایشی را در خودرو خود به همراه خود داشته باشند.

کد خبر 3437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha