تحرکات نظامی روسیه، آمریکا و سوریه همزمان با ادامه تهدیدهای ترکیه علیه کردها

سرویس جهان- بر اساس برخی گزارشها، تحرکات نیروهای آمریکا، روسیه و ارتش سوریه هم‌زمان با تهدیدهای ترکیه علیه کردهای سوریه افزایش یافته است.

به گزارش کردپرس، تهدیدهای اردوغان، رئیس جمهور ترکیه علیه کردهای سوریه، با وجود هشدارهای آمریکا و روسیه ادامه دارد. بر اساس برخی گزارش‌ها در روزهای اخیر تحرکات نیروهای نظامی آمریکا، روسیه و روسیه افزایش یافته است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که قبلا از ورود جنگنده و هلیکوپترهای روسیه به فرودگاه قامیشلو خبر داده بود، از پرواز هلیکوپترهای روسیه بر فراز برخی مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده است.

رویترز نیز به نقل از مقامات ترکیه از افزایش تعداد نیروهای روسیه و ارتش‌ روسیه در مناطقی خبر داده که گمان می رود ترکیه به آنها حمله کند.

همزمان گزارش‌هایی در مورد انتقال تجهیزات نظامی از سوی آمریکا و دیگر اعضای ائتلاف مبارزه با داعش به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه منتشر شده است. ديده بان حقوق بشر سوریه تعداد کاروان های نظامی منتقل شده به سوریه از سوی ائتلاف و آمریکا را طی ماه گذشته و همزمان با تشدید تهدیدهای اردوغان علیه نیروهای کرد سوریه کم سابقه توصیف کرده است.

مظلوم کوبانی، فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه نیز از آمادگی کردها برای تشکیل جبهه‌ واحد با نیروهای دولتی سوریه در مقابل ترکیه خبر داده است. او همکاری دفاعی میان کردها و دمشق را در راستای دفاع از قلمرو سوریه دانسته و به رویترز گفته است این همپیمانی به زیان منطقه خودگردان کردی در شمال سوریه نیست.

کد خبر 33724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha