بازرسان باید با منافذ فساد در دستگاه ها برخورد کنند

سرویس آذربایجان غربی- رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در برخی موارد مشاهده می‌شود که عده‌ای با استفاده از ویژگی و شرایط خاص نسبت به فساد در دستگاه‌ها اقدام کرده‌اند، باید بازرسان در این خصوص توجه ویژه و خاصی داشته باشند و بخش مهمی از توان خود را در این راستا صرف کرده و با این منافذ برخورد جدی کنند.

به گزارش کردپرس، ذبیح الله خداییان روز سه‌شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم راه اندازی سامانه شفافیت در دستگاه‌های مدنظر قانون، افزود: در زمینه راه اندازی سامانه ارائه خدمت به صورت جدی پیگیری و نظارت انجام می‌شود و در این خصوص هیچ کوتاهی را نخواهیم پذیرفت

او ادامه داد: حمایت از مسئولان پاکدست در کنار برخورد با مدیران خائن به مردم، راهبرد اصلی این سازمان در برخورد با فساد است که با جدیت تمام آن را دنبال می‌کنیم.

خداییان تاکید کرد: در این راستا هرگونه کوتاهی از جانب مسئولان همراه با برخورد قضایی و اداری است و این به مفهوم شفافیت قانون در برخورد با مفسدان و متخلفان است.

او اظهار کرد: بر خلاف تبلیغات دشمن که با زدن بر طبل فساد سیستماتیک، همه مسئولان کشور را فاسد معرفی می‌کند، اکثریت مدیران در نظام مقدس جمهوری اسلامی، پاکدست، متدین، مومن و زحمتکش و دلسوز هستند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: وظیفه سازمانی ایجاب می‌کند که در راستای خنثی سازی توطئه دشمنان، با شفاف سازی، حمایت از مدیران پاکدست، متدین و متعهد و همچنین برخورد جدی و قاطع با مدیرانی که خیانت می‌کنند و فساد دارند، تمام توان خود را به کار گیریم.

او افزود: باید نظارت به شکلی باشد که اگر احساس شد جریان سوئی درحال شکل گیری است، با هشدار به موقع جلو آن گرفته شود و ما باید همواره پیشگیری را مقدم بدانیم و این اصل را همیشه در دستور کار خود داشته باشیم.

خداییان با بیان اینکه هشدارهای سازمان بازرسی ضمانت اجرایی دارد و باید توسط مدیران مورد توجه جدی قرار گیرد، اضافه کرد: در صورتی که این هشدارها اجرایی نشود، در قانون برای مدیر مجازات از حبس تا انفصال در نظر گرفته شده است.

رییس کل سازمان بازرسی در پایان تاکید کرد: شفافیت در اقدامات و عملکرد دستگاه‌های اجرایی به واسطه نظارت و پیگیری امور محقق می‌شود که در همین راستا باید نسبت به تبیین و توجیه مسئولان در خصوص نظارت و ارزیابی و بازرسی‌ها اقدام جدی شود.

به گزارش کردپرس، در این آیین با قدردانی از خدمات سجاد دده جانی مدیرکل پیشین، روح الله محبوبی به عنوان مدیرکل جدید سازمان بازرسی آذربایجان غربی منصوب و معرفی شد.

کد خبر 33712

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha