آسانسور ۱۰ مرکز دولتی در کرمانشاه پلمب می‌شود

سرویس کرمانشاه _ محمودرضا نیازی گفت: فهرست آسانسورهای نصب شده در ۱۰ مرکز دولتی و عمومی که به دلیل عدم توجه به اخطارهای استاندارد، فرآیند استانداردسازی را انجام نداده اند جهت پلمب به دادسرای مرکز استان معرفی شده است.

به گزارش کردپرس، مدیر کل استاندارد استان در این رابطه گفت: به منظور تأمین ایمنی و سلامت شهروندان و در راستای اجرای قانون سازمان ملی استاندارد ایران، با توجه به تهیه بانک اطلاعاتی مناسب از آسانسورهای منصوبه سطح استان با اولویت آسانسورهای دستگاههای دولتی، مراکز درمانی، بیمارستانها، هتل ها و مراکز تجاری
، آخرین وضعیت آسانسورهای این اماکن به صورت مستمر مورد پایش قرار می گیرد.

وی افزود: در صورتیکه آسانسوری حائز شرایط ناایمن و غیر استاندارد باشد و یا بیم بروز حادثه ای برود، با هماهنگی دادستانی نسبت به پلمپ آنها اقدام خواهد شد.

وی گفت: در همین راستا، فهرست آسانسورهای منصوبه در ۱۰ مرکز دولتی و عمومی که به دلیل عدم توجه به اخطارهای اداره کل استاندارد در بازه زمانی، فرآیند استانداردسازی را انجام نداده، جهت پلمپ به دادستانی مرکز استان معرفی شده اند.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه یادآور شد: درحال حاضر آسانسورهای برقی و هیدرولیک مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند، لذا کلیه ساختمانهای نوساز دارای آسانسور، میبایستی استانداردسازی و صاحبان آنها باید تاییدیه ایمنی آسانسور را دریافت نمایند،ضمن اینکه برابر مقررات، پایان کار این ساختمانها، از طرف شهرداریها منوط به دریافت مجوز استاندارد میباشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: درخصوص استانداردسازی آسانسورهای منصوبه در دستگاههای دولتی نیز طی مکاتبات متعدد با ادارات استان جهت اخذ تاییدیه ایمنی آسانسور ، طی دوسال گذشته ،فرآیند استانداردسازی درسطح دستگاههای استان اجرا شده و بسیاری از ادارات وسازمانها موفق به اخذ تأییدیه ایمنی استاندارد و یا در حال استانداردسازی آسانسورهای خود می باشند، که درمجموع برای ۱۳۹ دستگاه آسانسور تأییدیه ایمنی یا ادواری صادر و 106 دستگاه آسانسورمنصوبه نیز در حال استانداردسازی و رفع نواقص میباشند.

محمودرضا نیازی در ادامه افزود: درخصوص آسانسورهای مراکز عمومی و بخش خصوصی نیز طی بازرسی کارشناسان این اداره کل از آسانسورهای سطح شهر (علی الخصوص آسانسور ساختمانهای پزشکان،هتل ها و مراکز تجاری)، اخطارهای لازم به مدیران این مراکز ابلاغ شده است و به منظور تامین ایمنی و سلامت مردم، در دو ماه اخیر آسانسورهای منصوبه ناایمن در دو بیمارستان، سه مجتمع پزشکان ،سه هتل و یک پاساژ درمرکز استان تحت اقدام حقوقی قرار گرفته اند تا در مهلت قانونی فرآینداستانداردسازی آنها انجام گیرد.

دبیر شورای استاندارد استان درخصوص آسانسورهای منصوبه در بیمارستانها نیز اظهار داشت: با همکاری موثر دانشگاه علوم پزشکی تعدادی از بیمارستانهای سطح استان ، ازجمله بیمارستان حضرت معصومه (س)با چهار آسانسور و بیمارستان آیت اله طالقانی برای پنج آسانسور منصوبه خود در ایام اخیر موفق به اخذ تأییدیه ایمنی استاندارد شده اند.

مدیرکل استاندارد استان در پایان گفت: یکی از مشکلات اساسی در استاندارد سازی آسانسورهای منصوبه در برخی از مراکز دولتی و عمومی بخصوص بیمارستانها، به دلیل مشکلات سازه ای اینگونه ساختمانها میباشد که میبایستی توسط متولیان این مراکز مرتفع گردد، هرچند در طول شبانه روز تعداد زیادی از مردم جهت امورات درمانی به این بیمارستانها مراجعه می نمایند و در راستای صیانت از حفظ حقوق عامه، موضوع استانداردسازی آسانسورهای مجتمع های درمانی به صورت ویژه توسط این اداره کل درحال پیگیری می باشد.

وی تاکید کرد؛ درصورتیکه فرآیند استانداردسازی این آسانسورها به موقع انجام نگیرد ، اداره کل استاندارد به عنوان نماینده قانون نسبت به پلمپ آنهااقدام خواهد نمود.

کد خبر 33274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha