رفتار پارتی بر خلاف خواست همه کرد ها است

سرویس ترکیه - احمد ترک در سخنانی با نادرست دانستن سیاست های پارتی در جنگ ترکیه علیه کردستان عراق از همه مردم خواست تا در برابر آن موضع مخالف بگیرند.

به گزارش کردپرس، احمد تُرک سیاستمدار کهنه کار کُرد، در سخنانی نقش حزب دمکرات کردستان (پارتی) در عملیات ترکیه در اقلیم کردستان را «خیانت» و بر خلاف خواست کردها در کردستان عراق ارزیابی کرد و از همه مردم خواست تا در برابر سیاست های پارتی موضع مخالف بگیرند.

بنا بر خبر مزوپوتامیا، ترک که در شهر ماردین در مراسم افطار انجمن خانواده های جان باختگانن مهدتمدن (MEBYADER) شرکت کرده بود، گفت: «کردها امروز در کردستان عراق، سوریه و ترکیه مورد آزار و اذیت و حمله [از سوی ترکیه] واقع می شوند. ما به خوبی از اعمال سیاست انزوای اجباری در زندان های ترکیه آگاهیم. امروز زندانیان بیمار در ترکیه به کشتن داده می شوند.»

ترک با اشاره به حملات اخیر حکومت و قوه قضاویه ترکیه علیه حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و بازداشت تعداد زیادی از فعالان سیاسی و اجتماعی کرد در روزهای اخیر، تنها راه مقابله با این حملات را گسترش مبارزه و مقاومت علیه آنها دانست.

سیاستمدار کهنه کار کرد در ادامه با اشاره به حملات اخیر ترکیه به کردستان عراق و ادعاها درباره همکاری پارتی با ترکیه در این جنگ گفت: «امروز روز برادری کردها است. ما نمی خواهیم مانند گذشته شاهد خیانت در میان کردها باشیم. اما امروز شاهد این هستیم که یکی از احزاب به بقیه کردها خیانت می کند. پارتی روزی پاسخگوی این رفتارها خواهد بود. به همین دلیل از همه می خواهم که مانع همبستگی کردها نشوند. همه ما خوب می دانیم که هم مردم کردستان عراق و هم سیاستمداران آن با این حمله ها مخالف هستند. به همین دلیل همه با هم باید با خیانت مخالفت کنیم.»

کد خبر 31280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha