حکومت به این بی عدالتی پایان دهد

سرویس ترکیه - پروین بولدان با شرکت در مراسم افطار در کنار خانواده شن یاشار خواستار پایان یافتن بی عدالتی در حق این خانواده شد.

به گزارش کردپرس، پروین بولدان با نشستن بر سر سفره افطار خانواده شن یاشار در مقابل ساختمان دادگستری اورفا، خواستار به پایان رسیدن بی عدالتی در حق خانواده شن یاشار شد.

بنا بر خبر سایت رسمی HDP، اعضای HDP، از جمله پروین بولدان رئیس مشترک این حزب، ابرو گونای سخنگوی حزب، عمر اوجالان و عایشه سوروجو نمایندگان حزب و بسیاری دیگر از طرفداران این حزب در 399 مین روز از تحصن امینه شن یاشار مادر کُرد، در مقابل ساختمان دادگستری اورفا، مهمان «سفره عدالت» (سفره افطار خانواده شن یاشار) بودند.

بولدان در سخنانی گفت: «این خانواده 399 روز است که در اینجا فریاد عدالت خواهی سر می دهند. آنها از حاکمان ترکیه می خواهند که هر چه زودتر به بی عدالتی پایان دهند. هیچ کس آنقدر کر و کور نیست که فریاد عدالت خواهی این مادر دردمند را نشنود و نبیند.»

بولدان با اشاره به قتل فرزندان و همسر امینه شن یاشار و بازداشت غیرقانونی پسر دیگر او گفت: «این که یکی از فرزندان این مادر با بی عدالتی در زندان است با هیچ قانون و وجدانی قابل توجیه نیست. به همین دلیل است که یک بار دیگر از کسانی که بر این کشور حکومت می کنند می خواهیم تا هر چه زودتر به این بی عدالتی پایان دهند.»

گفتنی است که امینه شن یاشار دوشنبه برای پانزدهیمن بار برای توضیح درباره سخنانش به دادستانی احضار شد.

کد خبر 30553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha