گرد و غبار ایلام؛  مهمان همیشه  ناخوانده

سرویس ایلام - ریزگردهای برخاسته از کشورهای همسایه و دور باز هم مهمان ناخوانده آسمان ایلام شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، شاید برای مسئولین عادی شده باشد اما هوای استان ایلام در روزهای اخیر به شدت تحت تاثیر هجوم ریزگردها قرار گرفته است؛ ریزگردهایی که از قرار معلوم اغلب استان‌های کشور را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام در این باره اعلام کرد: توده گرد و غبار که از دیروز به تدریج وارد استان ایلام شده، هوای مناطق شمالی استان را به صورت لحظه‌ای در وضعیت بحران قرار داده است.

غلامرضا ابدالی با بیان اینکه این توده از بیابان های سوریه و عراق وارد استان ایلام شده، اظهار کرد: میزان آلودگی در شهرهای سرابله بیش از ۶ برابر و ایلام، ملکشاهی، سیروان و ایوان حداکثر ۴ برابر حد مجاز است.

وی گفت: این توده بیشتر نواحی شمالی استان ایلام را در برگرفته ‌و میزان آلودگی حوزه جنوب کمتر از ۲ برابر حد مجاز بوده و روند فعالیت این توده پایدار است و طی روزهای آینده به تدریج رقیق‌تر می‌شود.

گفتنی است بسیاری از والدین از اینکه مدارس ایلام تعطیل نشده و به خاطر حضور ریزگردها هیچ‌گونه تمهیداتی اندیشیده نشده ابراز نارضایتی کرده‌اند اما به گفته ستاد بحران استان ایلام با توجه به کاهشی بودن ریزگردها در استان هیچگونه تعطیل و یا تأخیری برقرار نخواهد شد؛ البته عملاً ریزگردها در استان افزایش داشته است.

کد خبر 30371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha