ارومیه، خوی، بوکان و مهاباد دارای بیشترین گردشگر نوروزی

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: طبق آمارها، این استان در دور دوم سفرهای نوروزی یکی از مقاصد مهم گردشگری در سطح کشور است و در سطح استان ارومیه، خوی، بوکان و مهاباد با بیشترین استقبال مسافران نوروزی همراه بودند.

به گزارش کردپرس، جلیل جباری در یک گفت و گوی خبری اظهار کرد: از ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۱۷ هزار در مراکز اقامتی استان اقامت کرده‌اند. این آمار تنها مربوط به هتل‌های، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیر و واحدهای بوم‌گردی سطح استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با تشکر از جامعه هتل‌داران استان افزود: در سال جاری افزایش قیمت در مراکز اقامتی استان وجود نداشته است و ۲۰ درصد تخفیف به مسافران ارائه می‌شود.

او ادامه داد: در این مدت ۸۰ هزار نفر از مکان‌های تاریخی و موزه‌های سطح استان بازدید داشته‌اند که در مقایسه با سال‌ گذشته رشد چشمگیری داشته است.

جباری گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده مبنی بر افزایش سفرها در نوروز امسال همه دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران را داشته‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: تاکنون در چندین شهرستان استان مراسم نوروزگاه برگزار شده در روزهای بعدی نیز ادامه خواهد داشت.

جباری اضافه کرد: برای توسعه گردشگری در استان برنامه‌های مختلفی برای ایام بعد از ماه رمضان در نظر گرفته شده که برگزاری تورهای آشناسازی، جشنواره‌های ملی گردشگری، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی از جمله این برنامه‌ها هستند.

کد خبر 29811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha