افزایش 54 درصدی بازدید از موزه‌ها و بناهای تاریخی آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در ایام تعطیلات نوروزی 1401 بازدید از موزه‌ها و بناهای تاریخی استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 54 درصد افزایش داشته است.

جلیل جباری در این باره به کردپرس گفت: امسال پس از یک دوره رکود کرونایی شاهد شروع سفرهای نوروزی به استان هستیم و با وجود بارش برف در تعدادی از شهرستان‌های آذربایجان غربی آمار اقامت و بازدید از مراکز تاریخی و موزه‌ها افزایش داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در ایام تعطیلات نوروز امسال 18 هزار نفر از موزه‌ها و بناهای تاریخی استان بازدید داشتند و تعداد اقامت در مراکز اقامتی برابر با پنج هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

او تاکید کرد: تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده میزبانی از مسافران هستند و22 راهنمای گردشگری در مراکز اقامتی و موزه‌های سطح استان مستقر شده و اطلاعات لازم را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند

جباری ادامه داد: برگزاری مراسم نوروزگاه در 35 مکان در سطح استان با 125 عنوان برنامه از جمله برنامه‌های نوروزی در آذربایجان غربی است.

او استقبال از مسافران نوروزی در راه‌آهن و فرودگاه ارومیه، تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری استان، پخش زنده ویژه‌برنامه لحظه تحویل سال از موزه مردم‌شناسی ارومیه که با همکاری صدا و سیما انجام شد را از جمله دیگر برنامه‌های نوروزی در آذربایجان غربی برشمرد.

کد خبر 29561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha