بازدید بیش از 43 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد از بازدید بیش از ٤٣ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان و ضریب اشغال صد درصدی مراكز اقامتی در ٣ روز اول تعطیلات نوروز ١٤٠١ خبر داد.

ناصر صدفی با اعلام این مطلب به کردپرس اظهار کرد: از تاریخ 29 اسفند 1400 تا 2 فروردین 1401 حدود 43 هزار و 139 نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدید کرده‌اند.

او ادامه داد: در مهاباد پنج هتل، یک هتل‌آپارتمان، چهار مهمان‌پذیر و سه واحد بوم‌گردی آماده پذیرایی از مسافران هستند که در این مدت ضریب اشغال آنها 100 درصد بوده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد افزود: این مراکز اقامتی دارای 206 اتاق و 31 سوئیت با 564 تخت اقامتی هستند که در سه روز گذشته نزدیک به یک هزار و 700 نفر در این مراکز اقامت داشتند.

او ادامه داد: در سال گذشته به دلیل شرایط شیوع کرونا میزان اقامت و مسافران نوروزی بسیار پایین بوده به گونه‌ای که امسال شاهد افزایش بیش از 70 درصدی اقامت در مراکز اقامتی مهاباد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

صدفی بیان کرد: شهر مهاباد دارای ٩٤ اثر تاریخی ثبت شده است و با وجود شمار بالای جاذبه های تاریخی، طبیعی و تجاری می تواند مقصد مناسبی برای سفر نوروزی باشد.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

مهاباد؛ نگین گردشگری آذربایجان غربی

کد خبر 29560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha