وعده  شورای شهر ایلام برای توجه به حاشیه نشینان

سرویس ایلام - رئیس و اعضای شورای شهر ایلام به منظور مشارکت در دستگیری از نیازمندان و حمایت از اقشار محروم این شهر با مدیرکل کمیته امداد استان ایلام دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در این نشست گفت: از آنجایی که توانمند سازی مددجویان خصوصاً در زمینه های اشتغال ، مسکن و فرهنگی از مأموریتهای مهم کمیته امداد است، شورای شهر ایلام و شهرداری می توانند همکاری بسیار خوبی با کمیته امداد در این زمینه داشته باشند.

رضا طاهری با ارائه گزارشی از خدمات کمیته امداد گفت: امسال در راستای سیایت های توانمند سازی تا کنون بیش از ۶ هزار شغل برای نیازمندان ایجاد شده و تعداد ۲۶۰۰ خانواده از این طریق به توانمندسازی رسیده اند.

وی افزود: در راستای کمک به ازدواج زوجهای مددجو، نیز امسال 970 زوج از این نهاد جهیزیه رایگان دریافت نموده و تا پایان امسال متقاضیان پشت نوبت جهیزیه به صفر می رسند.

مدیرکل کمیته امداد ایلام تصریح کرد: از آنجایی که شاهد زایش چشمه های متعدد فقر در جامعه و افزایش نیازمندان هستیم ، کمیته امداد به تنهایی امکانات و توانایی رفع همه نیازهای این خانواده ها را نداشته و در این زمینه نیازمند مشارکت دستگاههای گوناگون از جمله شورای شهر هستیم.

طاهری به برنامه های مسکن کمیته امداد برای خانواده ها اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان ایلام،ساخت 2 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان ایلام مصوب شده است که در این زمینه درخواست داریم شورای شهر، شهرداری، مسکن و شهرسازی و دیگر متولیان در زمینه تأمین زمین برای ساخت این تعداد واحد مسکونی با کمیته امداد همکاری کنند.

وی به موقعیت و ظرفیتهای بسیار خوب اردوگاه امام هادی«ع» کمیته امداد برای توسعه استان و بهره مندی خانواده ها از امکانات این اردوگاه اشاره کرد و گفت: برای تکمیل و توسعه زیرساختهای این اردوگاه از جمله در زمینه های فضای سبز،گذر مناسب و فضاهای جانبی این اردوگاه نیازمند همکاری و مشارکت شورای شهر و شهرداری ایلام هستیم که انتظار داریم این مشکلات برطرف شود.

رئیس شورای شهر ایلام نیز در این نشست در سخنانی گفت: در زمینه خدمت به قشر نیازمند استان همه دستگاهها باید احساس مسئولیت کنند و شورای شهر ایلام در این زمینه با تمام توان خود از برنامه های کمیته امداد در خدمت به نیازمندان حمایت خواهد کرد.

انوری با عنوان اینکه نسبت به خدمات کمیته امداد، برنامه های آن و مشکلات نیازمندان اشراف کامل داریم ، در شرایط سخت اقتصادی امروز کمیته امداد از دستگاههایی است که بیشترین خدمات و بیشترین تأثیرگذاری را در رفع مشکلات قشر نیازمند دارد.

وی افزود: هم اکنون حدود 80 درصد از افرادی که روزانه به شورای شهر ایلام مراجعه می کنند قشر نیازمند بوده که درخواست کمک و مساعدت مالی دارند که این نشان دهنده حجم زیاد مراجعین به کمیته امداد و سختی کار این نهاد است.

انوری با عنوان اینکه عمده مشکلات نیازمندان ایلام مربوط به مناطق حاشیه ای شهر ایلام است به این لحاظ شورای شهر بخش عمده ای از توجه و مساعدتهایش را به این مناطق اختصاص داده و برنامه هایی برای توسعه این مناطق دارد.

وی افزود: برنامه ساخت 2 هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد فرصت بسیار مغتنمی برای خانه دار شدن قشر نیازمند استان است به این لحاظ شورای شهر ایلام در زمینه تأمین زمین برای آندسته از مددجویانی که ساکن شهر ایلام هستند با همکاری دستگاههای دیگر تلاش خواهد کرد.

در ادامه این نشست دیگر اعضاض شورای شهر ایلام و همچنین معاونین کمیته امداد حاضر در این نشست نظرات و دیدگاههای خود را پیرامون مشکلات نیازمندان و مددجویان ارائه دادند.

کد خبر 29202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha