در صورتی که عدالت اجرا نشود تحصن عدالت خواهانه خود را آغاز خواهیم کرد

سرویس ترکیه - بازماندگان و بستگان خانواده دده اوغولاری که در جولای سال گذشته قتل عام شده بودند، خواستاری اجرای عدالت درباره این پرونده شدند.

به گزارش کردپرس، بازماندگان و بستگان خانواده جان باخته دده اوغولاری اعلام کردند در صورتی که عدالت درباره پرونده کشتار اعضای خانواده شان اجرا نشود، تحصن عدالت خواهانه خود را آغاز خواهند کرد.

به نوشته مزوپوتامیا، بازماندگان و بستگان خانواده دده اوغولاری که 7 تن از آنها در یک جنایت نژادپرستانه در منطقه مرام قونیه به قتل رسیده بودند، امروز پس از تجمع در محل قتل اعضای خانواده شان توجه نهادهای مربوطه را به موضوع کشتار اعضای این خانواده جلب کرده و خواستار برقراری عدالت درباره این پرونده شدند.

بازماندگان خانواده دده اوغولاری هشدار دادند، در صورت عدم اجرای عدالت در 19 آوریل، یعنی نشست آتی دادگاه رسیدگی به پرونده کشتار خانواده دده اوغولاری، آنها تحصن اعتراضی خود را برای اجرای عدالت آغاز خواهند کرد.

ارول شان یکی از بستگان حانواده دده اوغولاری در این باره گفت: «این خانه، خانه یاشار، ایپک، سرپیل، سراب، سیبل، باریش و متین دده اوغولاری است که در 30 جولای به قتل رسیدند. این خانه متعلق به خانواده دده اوغولاری است که 224 روز پیش به قتل رسیدند. ما گرد هم آمدیم تا به مردم یادآوری کنیم که کشتار اعضای خانواده مان را فراموش نکرده ایم. روند قضایی هنوز ما را راضی نکرده است و به نظر نمی رسد که رویکردی عادلانه داشته باشد. اما ما منتظر طی مراحل قضایی هستیم. ما این کشتار را فراموش نخواهیم کرد و نخواهیم گذاشت که فراموش شود.»

پس از آن هارون رفعت اوغلو خواهر زاده ایپک و یاشار دده اوغولاری در سخنانی گفت: «در حالی که هدف حکومت و شهروندان باید تحقق عدالت باشد، کسانی هستند که آن را نادیده می گیرند. عدالت برای همه است. پس بیایید برای تحقق عدالت مبارزه کنیم. من می‌خواهم در اینجا خطاب به قاضی و دادستان بگویم که نه تنها شواهد، بلکه شرایطی را که در آن رویدادها رخ داده است، در نظر بگیرند. ما دادستان ها و قضات منسوب به احزاب سیاسی را نمی خواهیم، ما قضات و دادستان های بی طرف می خواهیم. ما به عنوان اعضای خانواده دده اوغولاری خواهان اجرای عدالت برای همه مردم هستیم. اگر عدالت در 19 آوریل اجرا نشود، ما تحصن عدالت خواهانه خود را آغاز خواهیم کرد.»

جزئیات حادثه کشتار خانواده دده اوغولاری را از اینجا ببینید.

کد خبر 29072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha