تامین اجتماعی ماهانه ۲۳۰ هزار میلیارد ریال مستمری پرداخت می کند

سرویس ایلام - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی تامین اجتماعی در معارفه مدیرکل جدید تامین اجتماعی ایلام گفت: این سازمان ماهانه ۲۳۰ هزار میلیارد ریال مستمری پرداخت می کند و هم اکنون ۶۰ هزار میلیارد ریال در هر ماه برای پرداختی به مستمری بگیران کسری دارد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، ابوالفضل عفت‌ نژاد اظهار داشت: این سازمان ماهانه مجبور به استقراض ۱۵ هزار میلیارد ریال تا ۵۰ هزار میلیارد از بانک رفاه بوده اما هم اکنون با تلاش مضاعف طی سه ماه اخیر منابع ما بر مصارف پیشی گرفته و موفق به پرداخت مستمری بگیران شدیم.

وی افزود: در این برهه از زمان مصارف سازمان از منایع آن پیشی گرفته اما با تدابیر اتخاذ شده در ماه های اخیر مجموع هزینه های جاری سازمان کمتر از پنج درصد بودجه سازمان است.

وی در خصوص تجمع های بازنشستگان یادآور شد: سال های اخیر تجمعات فراوانی صورت گرفته و امیدواریم با همت مسئولان این مشکلات رفع شود و به اشتغال استان کمک کنیم چرا که این وضعیت زیبنده استان ایلام نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی تامین اجتماعی با اشاره به خدمات این سازمان در ایلام تاکید کرد: ۵۰ درصد جمعیت استان ایلام تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند و این موضوع مسوولیت این سازمان را سنگین تر می کند.

عفت نژاد به بیمارستان هیات امنایی زاگرس ایلام اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات این بیمارستان طی طول سال های اخیر چنانچه این بیمارستان به ملکی تبدیل شود، باید تمام ضوابط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آن رعایت شود و ممکن است این حجم نیروی انسانی تحت پوشش قرار نگیرند اما در مرکز این موضوع پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: ایلام پاسدار کشور در هشت سال دفاع مقدس بوده و در نظام جمهوری اسلامی ایران و بخصوص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که برخاسته از آرمان های انقلاب اسلامی است، باید بصورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی تامین اجتماعی هدف از تغییر مدیران را پویایی سیستم دانست و گفت: مدیران همانند پرچم امداد هستند که باید دست به دست شده و فرد دیگری با نفسی تازه تر مسوولیت را به عهده بگیرد.

عفت نژاد اظهار داشت: شعار اصلی این سازمان تحول، عدالت و اعتماد است و به معنی تحقق اهداف سازمان، عدالت در توزیع منابع، اعتماد بین مخاطبان و ذینفعان و جذب منابع و سرمایه گذاری سازمان است.

وی در پایان تاکید کرد: نگاه مدیران سازمان تامین اجتماعی باید فارغ از نگاه سیاسی و فشار جریانات باشد و آنچه برای سازمان اهمیت دارد، صیانت از منافع مردم است.

گفتنی‌ست در این مراسم آقای علی اشرف تابانی به عنوان مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام معارفه و از خدمات سهیلا ملکشاهی تکریم به عمل آمد.

کد خبر 28630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha