همدستی آمریکا با ترکیه در تعویق برگزاری انتخابات کردهای سوریه

سرویس جهان- به نوشته یک نشریه آمریکایی، عدم حمایت آمریکا از کردهای سوریه و در راستای اهداف ترکیه، عامل اصلی عدم برگزاری انتخابات در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه بود.

به گزارش کردپرس، قرار بود روز 11 ژوئن 2024 انتخابات محلی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه برگزار شود اما چند روز مانده به برگزاری انتخابات، مقامات اداره خودگردان کردی در سوریه اعلام کردند این انتخابات به زمان دیگری موکول شده است.

ترکیه با برگزاری انتخابات مخالفت کرده و آن را در راستای تلاش کردهای سوریه برای ایجاد یک کیان مستقل در مرزهای جنوبی خود دانسته و نسبت به پیامدهای آن هشدار داده بود. آمریکا به عنوان متحد عضو ناتوی ترکیه و تنها متحد خارجی کردهای سوریه نیز اعلام کرد در حال حاضر شرایط برای برگزاری انتخابات در این منطقه فراهم نیست.

نشریه تروث دیگ آمریکا در تحلیلی درباره چرایی تعویق برگزاری انتخابات در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه نوشت: بی تفاوتی آمریکا نسبت به متحدان کرد خود عامل اصلی تعویق آن بود. به نوشته این نشریه، وانشگتن در این مورد با ترکیه همدستی کرد تا مانع برگزاری انتخابات شود.

این نشریه تاکید کرده است انتخابات محلی شهرداریها تنها برای سامان دهی امور اجرایی داخل شهرها و روستاها صورت گرفته و برای تعیین نمایندگان سیاسی ارشد و یا به منظور ایجاد یک هسته قوی حکمرانی نبوده تا تهدیدی برای ترکیه باشد.

این نشریه آمریکایی تاکید کرده است که کردهای سوریه به دنبال ایجاد یک کیان مستقل نیستند بلکه با توجه به شرایط نه چندان باثبات این مناطق و ادامه حملات هوایی ترکیه، شورشیان و تهاجم داعش، به ایجاد شوراهای شهری و روستایی برای تدبیر امور نیاز دارند.

نشریه تروثدیگ تاکید کرده است اقدام آمریکا در همدستی با ترکیه عامل ادامه بی ثباتی در این منطقه خواهد بود و با حمایت های اعلام شده واشنگتن از نیروهای کرد سوریه در مبارزه با داعش همخوانی ندارد.

کد خبر 2771815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha