هنرستان محیط بانی در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت : در راستای اجرایی نمودن سیاست‌های کلان آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست و با هماهنگی صورت گرفته با اداره کل آموزش و پرورش استان ، زمینه راه اندازی هنرستان محیط بانی در آذربایجان غربی فراهم می شود.

به گزارش کردپرس،از محیط زیست؛ سعید شهند، افزود : در راستای ارتقای فرهنگ آموزش حفظ محیط زیست ، هنرستان محیط بانی در استان آذربایجان غربی راه اندازی می شود و دانش آموزان علاقمند می توانند با تحصیل در این هنرستان دیپلم محیط بانی دریافت کنند.

او افزود : جذب و تحصیل این دانش آموزان‌ در رشته محیط بانی براساس تفاهم نامه میان  اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل حفاظت محیط زیست استان انجام می گیرد و دانش آموزان در یک دوره تحصیلی سه ساله ،  آموزش های پایه و تخصصی محیط بانی را فرا می گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد : همچنین در راستای ارتقای سواد محیط زیستی ، در مقطع متوسطه دوم در سال‌های گذشته کارهای ارزشمندی انجام شده است و اکنون درس انسان و محیط زیست در کلاس یازدهم وارد آموزش رسمی شده و سازمان حفاظت محیط زیست به طور جدی ، پشتیبان توسعه این درس در آموزش متوسطه تحصیلی است.

شهند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر برای محیط‌بانان بیان کرد : محیط بانان به ازای ۳۰ سال خدمت باید دوره های آموزشی مختلفی را سپری کنند و این دوره های تحصیلی شامل دروس ویژه برای آموزش مهارت های لازم شغل محیط بانی است و این افراد در صورت جذب در سازمان حفاظت محیط زیست ، بهره وری بالایی در امر حفاظت از طبیعت و مناطق تحت مدیریت سازمان خواهند داشت.

کد خبر 2770179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha