آیا امکان توافق میان کردها و دمشق وجود دارد؟

سرویس جهان- یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مراودات اقتصادی کنونی میان منطقه تحت کنترل کردها و دولت مرکزی سوریه، احتمال امکان توافق میان کردهای سوریه و دولت مرکزی را بعید نمی‌داند.

به گزارش کردپرس، الکساندر لانگ لیز، تحلیلگر مسائل سیاسی، در مقاله‌ای پیرامون احتمال خروج نیروهای آمریکا از سوریه نوشت: قبل از آن بهتر است کردها و دولت مرکزی سوریه برای جلوگیری از بی‌ثباتی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه با هم توافق کنند.

 او در مقاله‌اش که در نشریه اینک ستیک منتشر شده، ادعا کرده است که امکان توافق میان کردها و دولت سوریه وجود دارد.

او برای اثبات ادعای خود گفته است از زمان کنترل کردها بر میادین نفتی سوریه، بخشی از نفت تولید شده به مناطق تحت کنترل دولت مرکزی ارسال می‌شود، دولت مرکزی سوریه همچنان مناطقی را در برخی شهرهای تحت کنترل کردهای سوریه در اختیار دارد و در زمانهایی که ترکیه به دنبال گسترش قلمرو خود در مناطق تحت کنترل کردها بوده، کردها و دولت مرکزی سوریه مشترکا اقدام به اعزام نیرو در مناطق حائل، برای جلوگیری از حملات بیشتر ترکیه کرده‌اند.

کارشناس مسائل سیاسی اصرار دمشق بر کنترل مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را مانعی برای توافق میان آنها دانسته است. با این حال، پیشنهاد کرده است آمریکا قبل از خروج زمینه توافق میان آنها را فراهم کند و کردها و دمشق نیز با تعدیل خواسته‌های خود از بروز بی‌ثباتی در مناطق تحت کنترل کردها پس از خروج آمریکا جلوگیری کنند.

کد خبر 2768097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha