کردهای سوریه به دنبال توافق با دمشق هستند

سرویس جهان- تاناسیس کامبانیس، مدیر اندیشکده سنچری اینترنشنال می گوید کردهای سوریه، به عنوان آخرین گزینه در صورت خروج آمریکا، به دنبال توافق با دولت مرکزی سوریه هستند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، تاناسیس کامبانیس، مدیر اندیشکده سنچری اینترنشنال در نیویورک معتقد است آمریکا به دنبال فشارها و حملاتی که به نیروهایش در سوریه از 7 اکتبر 2023 صورت گرفته، در نهایت، چاره ای جز خروج از سوریه ندارد.

او در مقاله ای که در نشریه تحلیلی تروث اوت منتشر شده، ادعا کرده است که کردهای سوریه و اداره خودگردان کردی در این کشور، در حال حاضر همپیمانی جز آمریکا ندارند و در صورت خروج نیروهای ایالات متحده از سوریه وضعیت بسیار دشواری پیدا خواهند کرد زیرا دولت مرکزی به دنبال کنترل دوباره مناطق تحت کنترل کردهاست، داعش همچنان فعالیت می کند و ترکیه نیز به دنبال اقدام نهایی علیه آنهاست.

او معتقد است که کردهای سوریه گزینه ای جز توافق با دولت مرکزی سوریه، البته با کمک روسیه ندارند اما مشکل این است که دولت مرکزی حاضر به پذیرش خواسته های کردها نیست.

این پژوهشگر و نویسنده  کتاب جنگ در عراق ادعا کرده است که کردهای سوریه خود نیز برای توافق با دمشق تلاش می کنند زیرا در صورت خروج آمریکا از منطقه تحت کنترل آنها، گزینه بهتری در اختیار نخواهند داشت.

مدیر اندیشکده سنچری اینترنشنال معتقد است روسیه می تواند هم توافق کردها با دمشق را میسر سازد و هم از آنها در برابر ترکیه محافظت کند.

او تاکید کرده است که آمریکا نیز که به دنبال خروج از سوریه است، باید مشوق و تسهیل کننده توافق کردها با دمشق باشد تا بدون ایجاد بی ثباتی بیشتر، مسئله مبارزه با داعش مدیریت شود و کردها نیز کم ترین آسیب را ببینند.

کد خبر 2767156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha