دم پارتی گلتن کیشاناک را به عنوان نامزد شهرداری آنکارا معرفی کرد

سرویس ترکیه - دم پارتی امروز گلتن کیشاناک را به عنوان نامزد شرکت در انتخابات شهرداری آنکارا معرفی کرد.

به گزارش کردپرس، حزب دموکراسی و برابری خلق ها (DEM/ دم پارتی) امروز شنبه 17 فوریه گلتن کیشاناک سیاستمدار در بند کُرد و اوزتورک ترک دوغان سیاستمدار کرد را به عنوان نامزدهای مشترک شرکت در انتخابات شهرداری آنکارا را معرفی کرد. 

عایشه گل دوغان سخنگوی دم پارتی در یک کنفرانس مطبوعاتی که در ساختمان مرکزی این حزب در آنکارا برگزار شد، اعلام کرد که دم پارتی در چارچوب «راه سوم» و بر اساس سیاست ورزی دموکراتیک، بر سیاست «آشتی شهری» تاکید می کنند. 

دم پارتی گلتن کیشاناک را به عنوان نامزد شهرداری آنکارا معرفی کرد

به این ترتیب سیاستمدار در بند کُرد گلتن کیشاناک که از سال 2016 در زندان به سر می برد، قرار است به عنوان نامزد شرکت در انتخابات شهرداری در برابر منصور یاواش شهردار محبوب آنکارا از حزب جمهوری خواه خلق (CHP) رقابت کند. کیشاناک شهردار سابق کلان شهر آمد (دیاربکر) پیشتر در فوریه 2019 به اتهام ارتباط با PKK و تبلیغات برای این سازمان، به تحمل 14 سال و سه ماه زندان محکوم شده بود. 

دم پارتی گلتن کیشاناک را به عنوان نامزد شهرداری آنکارا معرفی کرد

دم پارتی امروز همچنین نامزدهای مشترک شرکت در انتخابات شهرداری ها در شهرهای ریحا (نام ترکی: اورفا)، دیلوک (غازی آنتپ)، مه له تی (مالاتیا)، بورسا، قونیه، قوجائلی، آیدین، عثمانیه، کیلیس، خرپت (الازیغ)، سمسور (آدی یامان)، درسیم (تونجلی) و برخی از شهرستان های این استان ها را معرفی کرد.

مذاکرات برای انتخاب و معرفی نامزد در شهرستان های آدانا و بخش های مختلف استانبول همچنان ادامه دارد.

گفتنی است، دم پارتی هفته گذشته مرال دانیش بشتاش نماینده ارشد دم پارتی را به عنوان نامزد شهرداری استانبول معرفی کرده بود. دم پارتی هنوز نامزدهای مناطق کوچکتر استانبول را معرفی نکرده است.

کد خبر 2767081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha