آماده راه اندازی گمرک اختصاصی در راه آهن کرمانشاه هستیم

سرویس کرمانشاه _ ناظرگمرکات استان در دیدار مدیر کل منطقه ای راه آهن اراک و کرمانشاه،آمادگی این مجموعه را برای راه اندازی گمرک اختصاصی در راه آهن کرمانشاه را اعلام کرد.

به گزارش کردپرس؛ در این دیدار که با هدف استفاده از ظرفیت های راه آهن استان کرمانشاه در جهت توسعه و افزایش مبادلات تجاری استان برگزار شد، ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه در ابتدا از پتانسیل مرزهای این استان و نقش آن در توسعه و رونق بخشی به اقتصاد منطقه سخن گفت.

علی اصغر عباس زاده در ادامه با اشاره به اینکه کرمانشاه دارای 5 مرز فعال با کشور عراق است، در ادامه عنوان کرد: گمرکات این استان همواره در صادرات کالا به عراق نقش مهمی را داشته و در نه ماهه سالجاری نیز در صادرات کالا به این کشور رتبه نخست را در بین دیگر گمرکات کشور از آن خود کرده است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت های ریلی و بهره گیری از پتانسیل راه آهن کرمانشاه در رویه های صادرات و ترانزیت،به رونق اقتصاد و افزایش حجم مبادلات تجاری استان کمک خواهد کرد.

ناظرگمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه با بیان اینکه کمک به افزایش حجم تجارت خارجی استان از برنامه گمرکات این استان است، آمادگی خود را در ایجاد گمرک اختصاصی در راه آهن کرمانشاه در صورت فراهم شدن بسترهای مورد نیاز عنوان کرد.

در این نشست سعید ترکی، مدیرکل منطقه ای راه آهن اراک و کرمانشاه از ظرفیت های حمل و نقل ریلی و مزیت و نقشی که راه آهن استان در جابجای کالا می تواند داشته باشد مطالبی را بیان کرد.

کد خبر 2765791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha