سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات نفت و گاز به ایلام می رسد

سرویس ایلام - استاندار ایلام در نشست هماهنگی ایجاد بازارچه‌ها در ورودی شهرها، گفت: سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از محل انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز وارد استان ایلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا افزود: این مبالغ صرف بهسازی راه‌های عشایری، توسعه‌ها شهرها و  روستا، تجهیز ماشین‌آلات شهرداری‌ها و تکمیل زیرساخت‌های استان می‌شود.

وی در ادامه با قدردانی از اهتمام شهرداران در اربعین و سایر امورات در شهرها، افزود: شهرداران در اربعین و سایر امورات شهری خوب پای کار آمدند که امید داریم در راه‌اندازی بازارچه‌ها در ورودی شهرها که در توسعه و رونق اقتصاد استان بسیار موثر است به‌ صورت جهادی ‌پای‌ کار بیایند.

استاندار ایلام با اشاره نرخ تورم ایلام در کشور در مقایسه با گذشته، یادآورشد: راه‌اندازی غرفه‌های فروش محصولات در داخل شهرها و با اهتمام تیم اقتصادی استان و ستاد تنظیم بازار، باعث کاهش تورم خواهد شد.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: محصولات مشاغل خانگی، سوغات محلی و محصولات عشایری در بازارچه‌های دائمی عرضه می‌شود و با راه‌اندازی و آغاز فعالیت این بازارچه‌ها تحولی در اقتصاد شهرها ایجاد می‌شود. 

وی با انتقاد از ورودی برخی شهرهای استان، تاکید کرد: بازارچه‌ها در ورودی شهرها باید در شأن و تراز فرهنگی استان باشد. در حال حاضر اقدامات بسیار خوبی توسط شهرداری ایلام در راه‌اندازی آب‌نمای میدان ارغوان صورت گرفته است که این اقدامات را نه تنها در شهر ایلام بلکه در کل شهرهای استان باید شاهد باشیم.

استاندار ایلام با اشاره به شهر مهران و ضرورت توجه به زیرساخت این شهر و چشم‌اندازهای بصری آن، گفت: مهران به عنوان نماد استان از نظر زیباسازی، چشم‌اندازهای بصری، فضاسازی و زیرساخت‌ها باید متحول شود چراکه این شهر محل اصلی تردد زوار عتبات عالیات است  و باید برای تحول آن همه تلاش کنند.

وی از فرماندار مهران خواست در مبادی ورودی، خروجی و محل استقرار و توقف اتوبوس‌ها و خودروهای حامل زائران بازارچه‌های دائمی و موقت فروش محصولات بومی استان ایجاد کند.

استاندار ایلام از شهردار ایلام نیز خواست نسبت به ساماندهی دست‌فروشان، و مغازه‌دارانی که در ورودی و خروجی شهرها کالاهای مصرفی خود را عرضه می‌کنند، اقدام و چهره ورودی و خروجی شهر را با ایجاد بازارچه‌ها و غرفه‌های دائمی تغییر دهد.

کد خبر 2765692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha