جزئیات پرونده فساد مالی شهرداری ارومیه/محکومیت چندین مدیر دیگر

سرویس آذربایجان غربی- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اعلام جزییات پرونده مدیریت سابق شهری ارومیه گفت: علاوه بر شهردار سابق، برای برخی از روسا و مدیران شهرداری نیز محکومیت هایی صادر شده است.

ناصر عتباتی  در یک گفت و گوی تلویزیونی با تاکید بر لزوم برخورد جدی با قانون شکنان اظهار کرد: پرونده مدیریت سابق شهری ارومیه از اواخر ۱۳۹۹ با گزارش ضابطان سیستم دادگستری و بازرسی کل استان تشکیل شد که اساس پرونده، مدیریت سابق شهری ارومیه و شهردار سابق ارومیه بود.

او با اشاره به جرایم ارتکابی شهردار سابق ارومیه اضافه کرد: ارتشا، اختلاس، تضییع اموال شهرداری متعلق به شهر ارومیه و سوء استفاده از مقام و موقعیت شغلی برای جلوگیری از اجرای قوانین مملکتی از جمله جرایم این پرونده است. مجرم این پرونده حدود ۱۸۰ میلیارد ریال بابت تضییعی که به بیت المال وارد شده، به رد مال محکوم شده است.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به حکم حبس شهردار سابق ارومیه افزود: ۲۰ سال برای وی حبس در نظر گرفته شده در حالیکه انفصال دائم، یکسری مجازات دیگر در خصوص تضییع بیت المال، انفصال موقت از باب ارتشا و اختلاس و همچنین جزای نقدی معادل مال الرشا محکومیت قطعی پیدا کرده است.

عتباتی در خصوص جرم دیگر افراد درگیر در پرونده مدیریت شهری ارومیه اظهار کرد: مسئولانی که وظیفه نظارت بر عملکرد شهرداری دارند و در صورت بروز جرم وظیفه گزارش تخلفات و جرایم را برعهده داشتند، نیز خودشان با این فرایند مجرمانه هم داستانی داشتند. این افراد نیز به احکام چهار و نیم سال حبس، شلاق، انفصال موقت و جزای نقدی محکوم شدند.

او در خصوص جرم دیگر مدیران وقت شهری نیز بیان کرد: حدود ۱۳ نفر از مدیران وقت شهرداری در مناطق، مرتبطان و پرسنل شهرداری نیز بابت تشکیل غیرقانونی یک سری کمیته‌های فنی به انفصال سه سال موقت از شغل، خدمات دولتی و برخی نیز به حبس محکوم شدند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: برخی در قالب مراجعه کننده که به صورت حرفه‌ای از این ظرفیت استفاده می‌کردند، نیز به تناسب پرداخت رشوه و رفتارهای مجرمانه به حبس‌های ۶ ماه، ۹ ماه، ۲ سال و ۲.۵ سال به تناسب بخش‌های مختلف محکوم شدند.

کد خبر 2765599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha