نظام آموزشی کشور، نیازمند بروزرسانی است

سرویس کرمانشاه _ استاندار کرمانشاه در همایش مدیران و معلمان پرورشی مدارس استان، از «طرح تربیتی شهید جعفری» رونمایی کرد و گفت: نظام رسمی آموزشی کشور برای پاسخگویی به نیازها و اقتضائات زمانه نیازمند بروزرسانی و اجرای برنامه های آموزشی مکمل برای ارتقای متناسب همه عرصه‌های تربیتی است.

به گزارش کردپرس؛ محمد طیب صحرایی امروز چهارشنبه ۲۰ دی ماه در همایش مدیران و معاونین پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد: گفت: هر مذهب و مکتبی معیارهای خاصی برای معرفی انسان برتر و معیار دارد و در این میان شهید مطهری، دردمندی را به عنوان معیار شناخت انسان برتر معرفی می‌کند.

 وی با تاکید بر اینکه هر کسی دردمندتر است، به انسانیت نزدیک‌تر است در ادامه گفت: اگر فردی بدون دغدغه‌مندی وارد فضای آموزشی شده، در واقع مسیر را اشتباهی آمده است زیرا شما پذیرفته‌اید که زمان و عمر گران بهای خود را صرف پرورش انسان‌ها و تعالی آن‌ها، بکنید.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: آن معلمی که روزی یک نوجوان لاغر اندام را تعلیم می‌داد شاید نمی‌دانست که این نوجوان تبدیل به حاج قاسم سلیمانی سردار رشید اسلام می شود و دنیا را از چنگال جماعتی وحشی به اسم داعش نجات می‌دهد.

 وی تاکید کرد: همین شاگردهای امروز شما در صورت تعلیم و تربیت مناسب می‌توانند فرداروزی تبدیل به انسان‌های پیشرو و پیشتازی مانند شهید سید محمدسعید جعفری و یا آیت الله نجومی شوند.

 صحرایی تاکید کرد: معادن و صنایع  ثروت‌های بسیار مهمی هستند ولی به تعبیر مقام معظم رهبری بهترین و بزرگترین سرمایه‌های هر جامعه، نیروی انسانی آن جامعه است.

 وی دغدغه‌مندی و امید را دو اصل اساسی در فضاهای آموزشی دانست و گفت: این دو اصل برای رشد و تعالی فضیلت‌ها و مهارت‌ها بسیار مهم است و آینده کشور و جهان اسلام وابسته به دغدغه‌مندی و تلاش امروز ما است.

 مدیر ارشد استان بیان کرد: برادران و خواهرانی که در فضای تعلیم و تربیت استان فعال هستند در واقع پیش قراولان و پیشروان فردای کرمانشاه محسوب می شوند.

وی یادآور شد: اگر خواهان نقش آفرینی و اثرگذاری در فردای کرمانشاه هستیم باید با کار و تلاش مجاهدانه و عالمانه و با همین امکانات موجود، بسترهای لازم برای رشد و تعالی فرزندان کرمانشاه را فراهم کنیم.

 مدیر ارشد استان، آگاهی نسبت به مقتضیات زمانه و اشراف مناسب به اسلام را دو ویژگی انسان های موفق دانست و گفت: انسان‌ها تنها با دغدغه‌مندی و امید به سرمنزل مقصود نمی رسند و باید به مقتضیات زمانه و مبانی اسلام هم آگاهی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در دهه ۶۰ خانواده، فامیل و فضای کوچه و محله بخشی از نیازهای تربیتی یک کودک و یا نوجوان را تامین می‌کرد ولی امروز دیگر بچه‌ها را در کوچه‌ها و محله‌ها نمی‌بینید و  سبک زندگی آپارتمان نشینی، موجب تغییرات بسیار زیادی شده است.

صحرایی تاکید کرد: نظام آموزشی ما هم باید با توجه به‌ فضاها و تهدیدات جدید، بروز رسانی شود تا فرزندان ما هنگام حضور در جامعه و فضاهای مجازی بتوانند سلامت و ایمن باقی بمانند.

وی برگزاری برنامه های آموزشی مکمل را ایده‌ای تحول آفرین برای جبران کاستی های نظام آموزشی معرفی کرد و گفت: بچه‌های ما به لحاظ عاطفی، تربیتی و مهارتی نیازمند مکمل‌های مناسب برای ارتقاء در همه عرصه‌های رشد هستند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: ارتقای متناسب همه عرصه‌های رشد لازمه یک آموزش پرورش پویا اثرگذار و موفق است و هدف از این طرح کمک به آموزش و پرورش در رسیدن به جایگاه واقعی خودش است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مهارت‌های فنی ما با ضعف‌های مهارتی در عرصه‌های اجتماعی و یا انجام کارهای گروهی روبرو هستیم و رفع این کاستی‌ها با کلاس‌های متداول، میسر نخواهد بود.

صحرایی تاکید کرد: تحقق ارکان شش گانه در سند بنیادین تحول در فضای معمول کلاس میسر نیست و برخی از آنها باید در یک فضای واقعی و میدانی دنبال شود.

 وی خاطرنشان کرد: ما نیازمند تربیت در عرصه و میدان هستیم و این مهم زمانی محقق می‌شود که سازمان آموزش پرورش با تمام توان به میدان بیاید و این مهم تنها با معاونت آموزشی امکان پذیر نیست.

کد خبر 2765563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha