ضبط 290 جلد گواهینامه توسط پلیس کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ کرمانشاه - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از ضبط 290 جلد انواع گواهینامه در کرمانشاه از ابتدای سال جاری تا 15 دی ماه و در راستای اجرای مقررات مندرج در ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی خبر داد.

به گزارش کردپرس، سرهنگ "محمد حیدری" اظهار کرد: برابر ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات چنانچه متخلف برای بار اول 30 نمره منفی بگیرد علاوه بر جریمه 400 هزار ریالی، گواهینامه به مدت 3 ماه ضبط می گردد .

وی افزود: این اتفاق برای بار دوم در صورت داشتن 25 نمره منفی علاوه بر جریمه 600 هزار ریالی ،گواهینامه به مدت 6 ماه ضبط می گردد.

سرهنگ حیدری خاطرنشان کرد: در نهایت برای بار سوم چنانچه راننده ای دارای 20 نمره منفی باشد گواهینامه وی ابطال و پس از گذشت یک سال با پرداخت جریمه 10 میلیون ریالی می تواند جهت اخذ گواهینامه جدید با طی دوره های آموزشی اقدام کند.

رئیس پلیس راهور در پایان با بیان اینکه در زمان ضبط گواهینامه رانندگان دارای نمره منفی، شخص به منزله فاقد گواهینامه بوده و برابر مقررات با آنها برخورد می گردد، یادآور شد: رانندگان دارای نمرات منفی به شرح فوق موظفند گواهینامه خود را ظرف 20 روز به پلیس راهور تحویل نمایند

کد خبر 2765562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha