سرنوشت پارلمان اقلیم کردستان در هاله ای از ابهام

سرویس جهان- نشریه نیوعرب به نقل از منابع و مقامات اقلیم کردستان نوشت: ممکن است انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان در آینده ای نزدیک برگزار نشود زیرا ابهامات و مناقشات میان دو حزب اصلی کردی همچنان باقیست.

به گزارش کردپرس، آخرین انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان در سپتامبر 2018 برگزار شده است. قرار بود انتخابات بعدی در اکتبر 2022 برگزار شود اما به دلیل مناقشه دو حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه مینی کردستان بر سر قانون انتخابات و بویژه سهم اقلیت ها از 11 کرسی پارلمان، انتخابات به تعویق افتاد. ممنوع اعلام شدن تمدید دوره فعالیت پارلمان اقلیم کردستان از سوی دادگاه فدرال عراق کار برگزاری انتخابات را سخت تر کرد.

اکنون کمیسیون عالی انتخابات عراق اعلام کرده است که نمی تواند انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان را در ماه فوریه برگزار کند.

نشریه نیوعرب نوشته است مقامات بلندپایه اقلیم کردستان از جمله نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق به دنبال تعیین تاریخ جدیدی برای برگزاری انتخابات هستند. این در حالی است که همچنان ابهاماتی که انتخابات را به تعویق انداخته حل نشده اند.

بر اساس گزارش این نشریه انگلیسی زبان،به نظر نمی رسد حتی با تعیین تاریخ جدیدی انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان برگزار شود زیرا مهم ترین اختلافات دو حزب بر سر قانون انتخابات همچنان باقیست و دادگاه فدرال عراق هنوز تصمیمی در مورد سرانجام اختلافات دو حزب بر سر سهم اقلیت های مسیحی و ترکمان از کرسی های پارلمان اقلیم کردستان نگرفته است.

بر اساس گزارش این نشریه ممکن است انتخابات در سال 2024 هم برگزار نشود تا این منطقه با وجود بحران اقتصادی، اعتراضات مردمی و اختلافات سیاسی، نتواند پارلمان و مرجعی سیاسی برای رفع مشکلات داشته باشد.

کد خبر 2765473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha