تخریب مناطق کردنشین شمال و شمال غرب سوریه توسط ترکیه و شورشیان

سرویس جهان- بر اساس گزارش رسانه ها و نهادهای حقوق بشری در سوریه، مناطق کردنشین سوریه که اکنون تحت کنترل ترکیه و شورشیان سوریه است، به صورت گسترده ای با تخریب، جابجایی جمعیت و غارت توسط شورشیان تحت حمایت ترکیه قرار گرفته است.

به گزارش کردپرس، ترکیه طی دو عملیات در سال های 2018 و 2019 سه منطقه تحت کنترل کردهای سوریه به نام های عفرین، سری کانی و گری سپی را به تصرف خود درآورد. شورشیان تحت حمایت ترکیه، در حال حاضر نیروی مسلط و غالب بر این منطقه هستند.

دیده بان حقوق بشر سوریه و شبکه حقوق بشر سوریه، به عنوان دو نهاد ناظر بر تحولات سوریه، در گزارش خود از وضعیت این مناطق در سال گذشته میلادی، از سرنوشت رقت بار این مناطق خبر داده اند.

این دو نهاد حقوق بشری سوریه مستقر در انگلیس، در گزارش خود به غصب اموال کردها توسط شروشیان وابسته به ترکیه در منطقه عفرین خبر داده و تخریب باغ های زیتون متعلق به کردها، بستن مالیات بر اموال و اخراج کردها را از جمله اقدامات عادی توسط شورشیان وابسته به ترکیه عنوان کرده اند.

نشریه عنب بلدی نیز در تازه ترین گزارش خود به تخریب منابع طبیعی گری سپی توسط شورشیان خبر داده است. این نشریه با اشاره به کمبود شدید سوخت در دو منطقه گری سپی و سری کانی، استفاده از چوب جنگل های زیتون را اصلی ترین منبع تامین سوخت برای رفع نیازهای ساکنان این مناطق عنوان کرده است.

این منابع همچنین به ادامه کوچ اجباری کردهای از این مناطق، جلوگیری از بازگشت آوارگان کرد، غصب خانه ها و اسکان دهها هزار آواره از سایر مناطق سوریه  در این مماطق خبر داده اند.

بر اساس این گزارشها، هیچ کدام از اعتراضات به اقدامات گروههای شورشی وابسته به ترکیه به نتیجه نرسیده و این گروهها به همچنان به نقض حقوق ساکنان اصلی این مناطق ادامه می دهند.

کد خبر 2765298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha