پروژه تله کابین ارومیه ٢٣ ساله شد/ مسئولان همچنان به دنبال سرمایه گذار!

سرویس آذربایجان غربی- مسئولان آذربایجان غربی بیش از یک دهه است که مجدانه پیگیر جذب سرمایه‌گذار برای پروژه ٢٣ ساله تله کابین ارومیه هستند، پروژه ایی که تا کنون با ضرب الاجل های فراوان روبه رو بوده اما غیر از استهلاک چیزی عایدش نشده است.

به‌گزارش خبرنگار کردپرس، پروژه ناتمام و ٢٣ ساله تله کابین ارومیه، که قرار بود بزرگترین تله کابین کشور باشد! در یک دهه اخیر با چندین ضرب الاجل و فرجه زمانی روبه رو شده و نه تنها پیشرفتی در این میان حاصل نشده بلکه پروژه  به مروز زمان دچار استهلاک هم شده است.

فروردین ماه امسال، استاندار آذربایجان غربی نیز طبق روال مسئولان پیشین با تعیین ضرب الاجل، با شرکت هزاره غرب ارومیه اتمام حجت کرد و به پیمانکار فرصتی ١٠ روزه جهت تعیین تکلیف داد.

محمدصادق معتمدیان ضمن اتمام حجت با شرکت هزاره غرب ارومیه گفته بود: در صورت عدم بازگشت به روند ساخت پروژه و نبود انگیزه برای ادامه روند، قرارداد پروژه تله کابین پس از طی فرآیند قانونی فسخ می شود.

از این ضرب الاجل اما ١٠ روز که نه بلکه  دقیقا ١٠ ماه گذشته است و اکنون دوباره  جلسه "بررسی نحوه سرمایه‌گذاری در پروژه تله‌کابین ارومیه" در مرکز استان تشکیل شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این جلسه با بیان اینکه تعیین تکلیف پروژه تله‌کابین ارومیه یک مطالبه مردمی است، اظهار کرد: «با توجه ویژه استاندار مبنی بر حل و فصل موضوعات مربوط به این پروژه، از ابتدای سال جاری اقدامات لازم برای تعیین تکلیف پروژه تله‌کابین ارومیه در دستور کار قرار گرفته است».

مرتضی صفری افزود: «در ابتدا اقدامات لازم برای خلع ید سرمایه‌گذار قبلی پروژه انجام شده و در گام بعدی از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در پروژه تله‌کابین ارومیه دعوت شد.»

او گفت: «در حال حاضر یک سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در پروژه اعلام آمادگی کرده که مقرر شد پس از بررسی‌ شرایط لازم، نظر نهایی در این خصوص اعلام شود». مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی همچنین گفت: «این اداره‌کل با جدیت پیگیر جذب سرمایه‌گذاری در پروژه تله‌کابین ارومیه است».

ناگفته نماند که سرمایه گذار پروژه ناتمام تله کابین ارومیه، حداقل از سال ١٣٩٩ تا کنون بارها ضرب الاجل های مختلف دریافت کرده و اتفاق خاصی هم نیافتاده است، همچون سایر پروژه های نیمه تمام استان که علیرغم بارها هشدار و تعییه ضرب الاجل همچنان نیمه کاره باقی مانده است!

به گزارش کردپرس، سال ١٣٧٩ احداث طولانی‌ترین تله‌کابین خاورمیانه در شهر ارومیه بر سر زبان ها افتاد، اما عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۸ به بعد به دلیل اختلافات داخلی و سو مدیریت‌های که در گذشته رخ داد، متوقف شد و با گذشت ٢٣ سال هنوز این پروژه در همان فازهای ابتدایی باقی مانده و ضرب الاجل استانداران ادوار هم کاری از پیش نبرده است.

پروژه ایی که به بخش خصوصی واگذار شد ولی با وجود صدور موافقت ها و مجوزهای مختلف از سوی ادارات دولتی مدتهاست که تقریبا در نقطه شروع عملیات اجرایی باقی مانده و سرمایه گذاران و شرکاء آن بدلیل اختلافات مالی و  سلیقه ای، نتوانسته اند در عمل کار خاصی از پیش ببرند. این در حالی بود که بارها اداره کل میراث فرهنگی مجوز سرمایه‌گذاری و مهلت زمان ارائه شده به سرمایه‌گذار جهت تعیین تکلیف پروژه را تمدید کرد بود!

حتی از سوی این اداره کل اعلام شد؛ در صورتی که این شرکت نتواند عملیات اجرایی پروژه را مجددا آغاز کند، مجوز پروژه لغو و سرمایه‌گذار جدید جایگزین می‌شود. هشداری که در بهار ١٤٠٢ هم از سوی استاندار عنوان شد و اکنون در ماه های پایانی سال مسئولان همچنان همچنان اسیر جذب یک سرمایه گذار جدی برای این پروژه چندین ساله هستند.

کد خبر 2765133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha