ضوابط عرصه و حریم ۴ اثر تاریخی کرمانشاه مصوب شد

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از تصویب ضوابط عرصه و حریم چهار تپه و محوطه تاریخی استان کرمانشاه خبرداد.

به‌گزارش کردپرس، داریوش فرمانی با اعلام خبر اظهار داد: در جلسه شورای حریم وزارت میراث‌فرهنگی با تلاش معاونت میراث‌فرهنگی استان ضوابط عرصه و حریم سه تپه و یک محوطه تاریخی استان تصویب شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: این آثار جزو محوطه‌های ارزشمند استان هستند که در چند سال اخیر مورد کاوش قرار گرفته و داده‌ها و اطلاعت ارزشمندی از آن‌ها کشف شده است.

او ادامه داد: قباق تپه (قواخ تپه) کوزران به عنوان یکی از تپه‌های ارزشمند استان که در دو سال گذشته داشته‌های بسیار ارزشمندی از آن به دست آمد که به عنوان یک مرکز آشوری بازخورد بسیار زیادی در محافل باستان شناسی داشت، در این نشست ضوابط عرصه و حریم آن مصوب شد.

فرمانی گفت: همچنین ضوابط عرصه و حریم تپه‌های تاریخی تپه‌ سراب کرمانشاه، تپه‌ خدایی سنقر نیز مصوب شد که با توجه به نتایج کاوش‌های اخیر از اهمیت ویژه‌ای برای حفاظت برخوردار هستند.

او افزود: در نهایت ضوابط عرصه و حریم محوطه تاریخی یوان که به لحاظ کشف آثار مربوط به دوران نئاندرتال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، نیز مصوب شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: با تصویب ضوابط عرصه و حریم این آثار تاریخی حفاظت از آن‌ها در چهارچوب موازین میراث‌فرهنگی با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

در استان کرمانشاه بیش از ۴ هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که بیش از ۲۲۰۰ مورد آن به ثبت ملی رسیده است.

کد خبر 2764573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha